Comarch sprzedaż internetowa

Sprzedawcy internetowi na całym świecie ścigają się we wprowadzaniu nowych rozwiązań, które ułatwiają i zwiększają sprzedaż w sieci. Poniżej przestawiamy pięć nowinek technicznych zmieniających branżę e-commerce.

1. Kryptowaluty

Bitcoin był jedną z pierwszych kryptowalut powszechnie używaną w e-handlu i nadal jest najbardziej znaną. Ta forma płatności jest lubiana przez konsumentów ponieważ jest o wiele bardziej bezpieczna niż płatność kartą kredytową.

Dodanie opcji płacenia kryptowalutą na stronę e-commerce jest bardzo proste. Detaliści, którzy martwią się o zmienność kursów kryptowalut zawsze mogą je wymienić na klasyczne waluty takie jak dolary lub euro. Największa zaletą tej metody płatności jest brak możliwości oszukania sprzedawcy.

2. Pojazdy autonomiczne

Opcję dostaw jednodniowych testują nawet tacy giganci jak Google czy Amazon. Ale dla detalistów dostawy tego samego dnia są nadal zbyt kosztowne. Wysłanie kierowcy za każdym razem gdy otrzymamy zamówienie zwyczajnie się nie opłaca.

Są sposoby na zmniejszenie tych kosztów na przykład dzięki optymalizacji trasy dostaw lub stworzeniu większej liczby punktów odbioru towarów. Najciekawszym z rozwiązań są pojazdy które posiadają własny system sterowania – zaawansowane testy takich samochodów prowadzi już Google. Inne firmy, na przykład Amazon, testują drony, które będą w stanie same dostarczyć zamówione produkty do klientów.

3. Wydruk 3D

Niedawno Amazon udostępnił w swoim sklepie internetowym nową kategorię – „Wydruk 3d. Klienci mają możliwość wyboru produktów, które można projektować zgodnie z indywidualnymi potrzebami kupującego.

Technologia 3D pozwala detalistom stać się producentami. Największą zaletą tego rozwiązania jest czas – przejście od projektu do gotowego prototypu trwa zaledwie kilka minut. Kolejnym krokiem, będzie możliwość kupowania gotowych projektów przygotowanych do wydruku oraz punkty ksero wyposażone w drukarki 3D, w których wydrukujemy potrzebny nam produkt.

4. Rzeczywistość rozszerzona

Ostatnio sporo pisaliśmy o rzeczywistości rozszerzonej. Tego typu technologia pozwala połączyć świat rzeczywisty z światem cyfrowym. Zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D.

Rzeczywistość rozszerzona dodaje cyfrowy obraz do otaczającego nas świata otwierając przed e-commerce zupełnie nowe możliwości. Wystarczy zobaczyć film pokazujący sposób wykorzystania rzeczywistości rozszerzonej przez sieć Ikea:

5. Technologie mobilne

Jak czytamy w raporcie firmy Custora, obecnie 37% wejść na strony e-commerce pochodzi z urządzeń mobilnych.

W tej chwili większość urządzeń mobilnych wygląda podobnie, różnią się jedynie wielkością ekranu. Pozwalają użytkownikom przeglądać treści w sieci oraz instalować wszelkiego rodzaju aplikacje.

Wraz z postępem technologicznym urządzenia te będą musiały ustąpić miejsca bardziej innowacyjnym gadżetom takim jak Google Glass czy zegarki SmartWatch. W technologie mobilne coraz częściej są też wyposażane samochody osobowe, co pozwoli stworzyć nowy schemat sprzedaży.

Dzięki technologii rozpoznawania obrazów, za pomocą Google Glass będziemy mogli dokonywać zakupu ubrań które widzimy na osobach. Gdy zauważymy kogoś, kto jest modnie ubrany, natychmiast wejdziemy do sklepu internetowego by zamówić to, co akurat nam się spodobało.

Brzmi to jeszcze jak science fiction, ale wprowadzenie tych rozwiązań do masowego użycia jest tuż tuż.