LPP zdradza plany rozwoju

Salon Reserved w CH Borek

Spółka LPP SA uruchomi w tym roku 4 salony Reserved w Niemczech. Pierwszy ruszy już jesienią. – W 2-3 lata chcemy mieć 20-30 salonów Reserved na tym rynku – mówi portalowi Retailnet Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP SA.

– Wszystkie sklepy otworzymy w centrach handlowych, chociaż jeden ze sklepów będzie zlokalizowany w centrum starego typu, który można nazwać centrum lub lokalizacją przy ulicy – wyjaśnia Dariusz Pachla. Salony Reserved, o łącznej powierzchni 7,7 tys. mkw., ruszą w Stuttgarcie, Hanowerze, Bremie i w mniejszym mieście Recklinghausen. – Miesiąc temu uruchomiliśmy e-sklep Reserved w Niemczech. Chcemy wspierać sprzedaż w sklepach stacjonarnych przy użyciu tego kanału – dodaje wiceprezes LPP.

Spółka również jesienią otworzy pierwsze sklepy w Chorwacji. – Na tym rynku otworzymy sklepy wszystkich 5 marek w jednym centrum handlowym w Zagrzebiu. To nie jest wielki kraj. Według naszej oceny w Chorwacji jest miejsce na 15-20 sklepów. W przyszłym roku otworzymy kolejne pięć sklepów, a może 10. Należy jednak pamiętać, że 5 sklepów to jedno centrum handlowe – tłumaczy Dariusz Pachla.

– Planujemy otwierać sklepy w innych krajach Europy Zachodniej, a w dalszej przyszłości chcielibyśmy pojawić się na innych kontynentach. Jeśli chodzi o Europę Zachodnią to bardzo ważną dla nas jest możliwość pozyskania dobrych lokalizacji. Zaczynam od Reserved w każdym kraju – podsumował Dariusz Pachla.

LPP powstało w 1991 roku w Gdańsku, początkowo spółka działała pod nazwą Mistral. Konsekwentnie inwestując w swoją działalność, w ciągu kilkunastu lat z niewielkiej lokalnej firmy stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych przedsiębiorstw odzieżowych, które odnotowuje regularny wzrost wyników sprzedaży i wartości firmy. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od 2001 r. firma jest notowana na warszawskiej GPW, a w 2014 r. awansowała do indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów warszawskiego parkietu. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro.

Obecnie sieć detaliczna LPP liczy niemal 1,5 tys. salonów, a wzrost powierzchni sprzedaży w całym 2014 roku prognozowany jest na ok. 23 proc. Od 12 lat salony LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w br. roku marką Reserved spółka zadebiutuje na rynku niemieckim. Jesienią tego roku firma otworzy także swoje pierwsze salony na Bałkanach i w krajach arabskich.

Centrala firmy znajduje się w Gdańsku, jej filia – w Krakowie. W Pruszczu Gdańskim LPP stworzyło jedno z największych i najnowocześniejszych w tej części Europy centrów dystrybucyjnych, którego powierzchnia po obecnie trwającej rozbudowie wyniesie 66 tys. mkw.

LPP posiada także biuro w Szanghaju, natomiast pod koniec 2014 r. firma uruchomi placówkę przedstawicielską w Dhace, w Bangladeszu. Łącznie LPP tworzy ponad 18 tys. miejsc pracy. LPP SA jest właściciel 5 marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay).

Przedstawiciele LPP SA będą uczestnikami jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014.

Reklama

Galeria Jurajska