Agito sprzedaż online

Należący do Allegro Group sklep internetowy Agito będzie od dziś również platformą sprzedażową. Pośrednictwo w sprzedaży będzie jednak możliwe jedynie dla profesjonalnych, wybranych sprzedawców. W związku z rozwojem i zwiększeniem sprzedaży, spółka pozyskała dodatkową powierzchnię magazynową i logistyczną.

Profesjonalni sprzedawcy będą mogli oferować swoje produkty pod własną marką, bądź pod marką Agito. Na początek w sprzedaży pojawią się produkty spożywcze o długim terminie przydatności. Nowa funkcja przeszła już testy. W przyszłości będzie uzupełniana o kolejne kategorie produktów.

Tylko dla profesjonalistów

„Będziemy się wzorowali raczej na modelu Amazona niż Allegro. Produkty w sprzedaży na platformie będą dostępne w katalogu produktowym i w poszczególnych kategoriach” – mówi Szymon Bujalski, dyrektor zarządzający Agito. „Sprzedaż w Agito rośnie bardzo dynamicznie, między innymi dlatego, że wprowadziliśmy nowe, tańsze kategorie produktów. Ciągle poszerzamy ofertę, a w kategoriach hobbystycznych, takich jak np. wędkarstwo, chcemy mieć jak najszerszy wybór specjalistycznego sprzętu. Stąd pomysł stworzenia platformy dla profesjonalnych sprzedawców” – dodaje.

W związku ze zwiększeniem sprzedaży oraz z uruchomieniem nowej funkcji, Agito zwiększa obszar wynajmowanej powierzchni logistycznej. Sprzedawcy, którzy będą korzystali z platformy będą mogli przechowywać towar w magazynach Agito. Stąd potrzeba zapewnienia odpowiedniej infrastruktury. Za pośrednictwem działu powierzchni magazynowych i logistycznych BNP Paribas Real Estate, sklep Agito wynajmie 7 450 mkw. powierzchni magazynowej i biurowej w Błoniu pod Warszawą. Obecnie zajmuje ponad 12 000 mkw. powierzchni magazynowo – biurowej.

„Dla naszego klienta przeprowadziliśmy dokładną analizę potrzeb logistycznych, związanych z rozwojem firmy. W wyniku naszej współpracy klient powiększył obecną powierzchnię magazynową o 7 213 m kw., a powierzchnię biurową o 250 mkw. w zajmowanej do tej pory lokalizacji.” – mówi Katarzyna Pyś-Fabiańczyk, dyrektor działu powierzchni magazynowych i logistycznych w BNP Paribas Real Estate.

Koniec z outsourcingiem

Agito powiększył wykorzystywaną powierzchnię logistyczną po raz drugi. Jeszcze dwa lata temu organizacja dostaw była zlecana firmie zewnętrznej, teraz jednak wszystkim zajmuje się zespół e-sklepu. Obecnie trwają prace nad automatyzacją procesów logistycznych.

„Logistyka jest podstawą e-commerce. Jeśli chce się utrzymać usługi na odpowiednim poziomie, trzeba sprawować nad nią kontrolę. Po osiągnięciu pewnego pułapu sprzedaży, nie da się już funkcjonować zlecając dostawy zewnętrznym firmom.” – tłumaczy Szymon Bujalski.

Dostawa tego samego dnia

Centrum logistyczne Agito znajduje się właśnie w Błoniu. Dzięki temu w Warszawie dostępna jest opcja dostaw jednodniowych. Obecnie dotyczy ona 20 tysięcy produktów z oferty Agito. W przyszłości planowane jest wybudowanie centrów logistycznych również w pobliżu innych dużych miast.

Nowa powierzchnia logistyczna posłuży również do obsługi sklepu Stendi. Jest to wielobrandowy sklep z odzieżą i butami. Marka ta należy od 1 sierpnia do Agito, kiedy to sklep Stendi przestał istnieć jako samodzielna spółka i został formalnie przyłączony do siostrzanej firmy.