Redan w 2015 otworzy 30-40 sklepów TextilMarket w Polsce

Sklep TextilMarket

W 2015 roku planujemy dalej rozwijać sieci sklepów. W przypadku sieci TextilMarket (TXM) otworzymy około 30-40 sklepów w Polsce i kilkanaście zagranicą. W części modowej (Top Secret) otworzymy co najmniej 20 sklepów franczyzowych w kraju. Sytuacja na Ukrainie i w Rosji nie sprzyja planom rozwoju, choć cały czas mamy na Ukrainie chętnych do otwarcia nowych sklepów – mówi portalowi Retailnet Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

– W tym roku otworzyliśmy już 21 sklepów TXM i zamknęliśmy 4. Planujemy uruchomić jeszcze około kolejnych 20 – podkreśla Bogusz Kruszyński.

Spółka w tym roku uruchomiła pierwsze sklepy sieci TXM zagranicą. – Dwa sklepy działają już na Słowacji. Do końca roku otworzymy jeszcze łącznie 4 w Czechach i na Słowacji – dodał Bogusz Kruszyński.

Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket przez pierwsze sześć miesięcy tego roku miała 226,2 mln zł obrotów, czyli 7,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża handlowa brutto wzrosła o 5,7 proc. do 96 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu w I półroczu 2014 roku zwiększyły się rok do roku tylko o 2,3 proc. do 92,7 mln zł. Zapewniło to osiągnięcie w pierwszych sześciu miesiącach br. 3,3 mln zł zysku na sprzedaży, w porównaniu do 0,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Obroty segmentu fashion od stycznia do czerwca br. wzrosły r./r. o 0,4 proc. do 105 mln zł. W tym sprzedaż na rynku krajowym zwiększyła się o ponad 10% do 81 mln zł. Z kolei sprzedaż zagraniczna zmniejszyła się o 23,5 proc. do 23,8 mln zł, na wpłynęła głównie dewaluacja hrywny. Marża handlowa brutto w części modowej spadła o 6,2 proc. do 45 mln zł. Pozytywnym efektem było obniżenie kosztów sprzedaży i zarządu o 4,3 proc. do 48,5 mln zł. Na poziomie wyniku na sprzedaży, w segmencie modowym zanotowano 3,5 mln zł straty, w porównaniu do 2,7 mln zł na minusie w poprzednim roku.

Po sześciu miesiącach br. segment dyskontowy TXM zanotował 14,2 proc. wzrost obrotów r./r. do 121,1 mln zł. W tym okresie marża handlowa brutto poprawiła się o 18,8 proc. do 50,9 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły jedynie o 9,3 proc. do 43,2 mln zł. W efekcie wynik na sprzedaży sektora dyskontowego wyniósł 7,7 mln zł na plusie, w porównaniu do 3,3 mln zł zysku w pierwszych sześciu miesiącach 2013 r.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 600 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się salony marek Grupy.

Reklama

Galeria Jurajska