Mind Progress: liczy się sprzedaż i wizerunek

Event w centrum handlowym, fot. Shutterstock

Event w centrum handlowym, fot. Shutterstock

Działania promocyjne galeriach handlowych z założenia mają zwiększyć w nich sprzedaż, budować ich pozytywny wizerunek oraz przyciągnąć i zatrzymać jak największą liczbę klientów. Aby tego dokonać trzeba uważnie wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania klientów.

Podczas najbliższego Shopping Center Forum specjaliści z agencji marketingu zintegrowanego Mind Progress Group, firmy będącej patronem merytorycznym SCF, podejmą dwa kluczowe zagadnienia dla uczestników rynku centrów handlowych: sprawdzenia skuteczności eventów organizowanych w galeriach handlowych oraz umiejętnego wykorzystania nowych technologii w ich działaniach promocyjnych.

Działania eventowe uzależnione są od wielu czynników, w tym m.in. charakteru danego centrum, pozycjonowania, lokalizacji oraz grupy docelowej. Planując jakiekolwiek wydarzenia należy także słuchać opinii klientów, ponieważ to przede wszystkim do nich są one skierowane. Tak jak każdy inny rodzaj działań marketingowych, także i eventy wymagają coraz dokładniejszej oceny efektów oraz określenia swojej skuteczności. Wzrasta tym samym zapotrzebowanie na ich ewaluację i badania, co jest efektem zmieniającej się specyfiki wszystkich działań komunikacyjnych oraz silniejszego ukierunkowania na efekty – często wyrażane liczbowo. W zależności od tego jednak jakie kroki podejmujemy oraz jaki jest ich cel, należy inaczej dobrać narzędzia ewaluacyjne. Warto pamiętać, że im więcej wskaźników i narzędzi zastosujemy, tym lepiej określimy wpływ naszych działań event marketingowych. W przyszłości łatwiej będzie planować kolejne.

Michał Pawlik, Head od Strategy w Mind Progress Group, podczas swojej prezentacji “Skuteczność event marketingu w centrum handlowym” poruszy tematy: skuteczności działań eventowych w centrach handlowych, prezentacji możliwych form badań i ewaluacji event marketingu w handlu, prezentacji wyników autorskich badań, pokazujących wpływ event marketingu na funkcjonowanie centrum, różnic między narzędziami event marketingu i ich wpływie na obroty i footfall.

Świat digitalizuje się w szybkim tempie. Nowe technologie zaczynają nabierać coraz większego znaczenia w komunikacji obiektów handlowych. Coraz śmielej wkraczają w codzienne życie ich klientów, ponieważ dzięki nim przekaz zostaje nie tylko zauważony, ale i zapamiętany przez odbiorcę. Pozwalają spersonalizować ofertę dopasowaną do potrzeb konkretnego klienta. Doskonale sprawdzają się w celach rozrywkowych. Stanowią więc jeden z obszarów, który umiejętnie stosowany, pozwoli wyróżnić się galerii na rynku i pozostać zapamiętanym wśród klientów.

Nowe technologie są coraz częściej wykorzystywane w programach lojalnościowych, konkursach, loteriach prosprzedażowych lub jako oryginalne elementy wystroju wnętrz. Należy jednak pamiętać, że nawet najnowocześniejsze rozwiązanie nie przyniesie oczekiwanych efektów bez starannie przemyślanego konceptu, odpowiednio wykonanej kreacji i co najważniejsze – fachowej i spójnej ze strategią centrum handlowego, długoterminowej komunikacji i obsługi marketingowej.

Joanna Sikora, Head of Digital Projects w Mind Progress Group, podczas swojej prezentacji “Nowe technologie zmieniają galerie handlowe” poruszy tematy: umiejętnego wykorzystania nowych technologii – na co zwracać uwagę, a czego unikać; korzyści płynących z zastosowania nowych technologii, w tym przykłady rozwiązań zwiększenia skuteczności komunikacji z klientem, wpływania na wydłużenie czasu spędzanego przez klientów w centrum handlowym, budowania lojalności wśród klientów, oraz korzystnego wpływania na wizerunek centrum handlowego.

Blok merytoryczny Mind Progress Group podczas Shopping Center Forum odbędzie się 18 września w godzinach 13.30 – 14.15.

Reklama

Galeria Jurajska