Twitter 140 Media

Twitter ogłosił, że rozszerzy listę krajów, których użytkownicy będą mogli korzystać z opcji publikowania sponsorowanych postów. Będą to głównie kraje Środkowej i Wschodniej Europy. W Polsce opcja ta jest dostępna już od czerwca. Oficjalnym partnerem, który udostępnia reklamy na Twitterze, jest agencja 140 Media.

Więcej użytkowników

Opcję zamieszczania postów sponsorowanych zostanie udostępniona użytkownikom 12 krajów: Austrii, Bośni i Hercegowiny, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Macedonii, Rumunii, Serbii, Słowenii, Szwajcarii, Ukrainy oraz Portugalii.

Jak dowiadujemy się z oficjalnego bloga Twittera, decyzja o rozszerzeniu zasięgu usługi była spowodowana faktem, że w tych 12 krajach liczba użytkowników serwisu dynamicznie rosła. Od teraz platforma Twitter Ads będzie dostępna w 35 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

„Otrzymywaliśmy od firm z całego świata pozytywne opinie o tym, jak nasze najnowsze produkty reklamowe pomagają im realizować cele biznesowe. Dzięki nowym narzędziom, które w bezpośredni sposób zachęcają do aktywności, firmy mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników, ruch na stronie internetowej, liczbę wyświetleń filmów, pozyskać nowe leady i zwiększyć obroty ze sprzedaży.” – czytamy na blogu Twittera.

Reklamy Twittera w Polsce

Twitter oferuje sprzedaż reklam w również Polsce. Pośrednikiem i oficjalnym partnerem serwisu jest firma 140 Media, oficjalny i wyłączny przedstawiciel Twittera w Polsce. Spółka powstała specjalnie po to, by reprezentować serwis na naszym rynku. Produkty reklamowe, które można kupić za pośrednictwem 140 Media są tożsame z tym, co oferuje Twitter. Prezesem firmy jest Rafał Janik, twórca gdańskiego wydawnictwa Thinkmedia. Przedtem pełnił funkcje kierownicze w stat24, e-commerce Era (T-mobile) czy Nokaut.pl.

„Za sprawą 500 milionów wiadomości wysyłanych dziennie, Twitter jest platformą służącą dyskusji – zarówno z przyjacielem, jak i z nieznajomym z drugiego końca świata. To również miejsce, do którego ludzie trafiają, by w czasie rzeczywistym dowiedzieć się co słychać. Wszystko to sprawia, że nie ma lepszego miejsca dla marek na bezpośrednią interakcję z klientami.” – mówi Ali Jafari, vice president of direct sales for EMEA. „Polskie marki korzystają już z Twittera, aby być na bieżąco z potrzebami klientów i rynku, dlatego jesteśmy podekscytowani myślą o współpracy z 140 Media i wprowadzeniu reklam Twittera do polskich firm.”

Przede wszystkim dla biznesu

Jak czytamy na stronie 140 Media, trzech na pięciu użytkowników Twittera śledzi przynajmniej jedną markę. Ponadto, 76% korzysta z platformy za pomocą urządzeń przenośnych, co daje reklamodawcom możliwość dotarcia również do osób będących poza domem, w momencie kiedy przekaz jest najbardziej istotny. Z badań Nielsen wynika, że jedna na pięć osób odwiedzających markę na Twitterze, dokonała zakupu produktu lub usługi.

„Ludzie w całej Polsce używają Twittera, by mieć kontakt z tym, co ich interesuje – od drużyn sportowych, poprzez miasta, muzyków, aż po marki. Zapewnia to kontekst umożliwiający połączenie przekazu reklamowego z zainteresowaniami klientów. Poprzez targetowanie rozmów na Twitterze oraz interakcje w oparciu o zainteresowania, marki mają możliwość budowania społeczności, opowiadania swojej historii oraz zwiększania lojalności, a co za tym idzie, wzrostu przekierowań i sprzedaży.” – mówi Rafał Janik, CEO w 140 Media.

Na Twitterze dostępne są trzy formaty reklamowe:

  •  Tweety Promowane (Promoted Tweets) – standardowe tweety, jednak z dodatkową korzyścią dotarcia do zarówno obecnych, jak również potencjalnych śledzących, którzy mogą być zainteresowani danym profilem.
  • Konta Promowane (Promoted Accounts) – konta, budujące aktywną społeczność specjalistów i influencerów, którą można zaangażować na bieżąco.
  • Trendy Promowane (Promoted Trends) – aktualne, gorące tematy na Twitterze. Ponieważ są umieszczane w widocznym miejscu obok osi czasu użytkownika, docierają do szerokiej publiczności.

Precyzyjna reklama

Odkąd w 2013 roku pojawiła się opcja zamieszczania na Twitterze sponsorowanych treści, zaszło kilka zmian. Wprowadzono szereg usprawnień do zestawu narzędzi pozwalających badać zaangażowanie i kierować treści do odpowiednich grup. Wprowadzono narzędzia takie jak:

  • Promowanie filmu – umożliwia to łatwo zamieszczać i rozpowszechniać na Twitterze treści wideo, a także mierzyć ich zasięg i skuteczność.
  • Kampanie promocyjne i cenniki dostosowane do celów, które chce osiągnąć firma. Pozwala to płacić jedynie za te działania, które są zgodne ze strategią marketingową
  • Panel Aktywności daje reklamodawcom wgląd w to, jakie wyniki osiągają zamieszczane przez nich tweety bezpłatne
  • Promocja aplikacji mobilnych na Twitterze
  • TV Conversation Targeting, które pozwala docierać z reklamami do użytkowników zainteresowanych konkretnymi programami telewizyjnymi

Jak przewidują eksperci, Twitter będzie zyskiwał na popularności wraz z rozwoje sprzedaży mobilnej. „M-commerce w Polsce rośnie bardzo dynamicznie, wg raportu M-Commerce w Praktyce 2014  27% właścicieli i menedżerów polskich sklepów internetowych wskazało płatności mobilne jako element zwiększający sprzedaż. Jesteśmy wciąż na początku drogi, jednak stale zwiększająca się liczba użytkowników urządzeń mobilnych jest głównym determinantem rozwoju tej działku e-handlu. Twitter, dzięki swojemu potencjałowi związanemu z zasięgiem, szybkością przezywania informacji oraz geolokalizacją,  może w wydatny sposób przyczynić się do rozwoju tego polskiego m-commerce – tak jak robi to już w innych krajach.” – komentuje Maciej Wernicki z agencji GoldenSubmarine.