Pinterest

Pinterest uruchomił narzędzie analityczne dla użytkowników biznesowych. Dzięki niemu marki, które promują się na portalu, będą mogły bardziej precyzyjnie mierzyć stopień zaangażowania użytkowników oraz stwierdzić, które treści cieszą się największą popularnością.

Dzięki zestawowi narzędzi analitycznych firmy dowiedzą się m.in.: które piny i tablice lubią obserwujący, co dodają do ulubionych, jacy użytkownicy obserwują profil firmy, a także za pośrednictwem jakich urządzeń wchodzą na Pinterest. Dowiedzą się, na co użytkownicy klikają korzystając z poszczególnych typów urządzeń. Sprawdzą również, jak dodanie przycisku „przypnij” na stronie domowej wpływa na zwiększenie ruchu.

Tylko dla biznesu

Panel analityczny dostępny będzie dla użytkowników, którzy założą profil biznesowy. Będą oni mogli korzystać z analiz trojakiego rodzaju: na temat profilu na Pinterest, na temat odbiorców oraz tego jak Pinterest wpływa na ruch w e-sklepie. Poprzednia wersja analiz, które udostępnione były zwykłym użytkownikom, będą dostępne do 25 września. Aby je zachować, należy zmienić swój profil na biznesowy.

Biznesowi użytkownicy portalu zyskają dostęp do trzech paneli administracyjnych, w których znajduje się kilka kategorii danych. Pierwszy panel dostarcza wiedzy o naszym profilu na Pinterest. Zakładka „Impressions” pozwala śledzić zainteresowanie, jakim cieszą się nasze posty. Wyświetlić można zarówno średnią dzienną dla ostatniego miesiąca, jak też odnaleźć wyniki dla poszczególnych dni. Zobaczymy też pięć najbardziej popularnych pinów i tablice z najczęściej przypinanymi zdjęciami. Jak czytamy na stronie Pinterest, dzięki nim będzie można stwierdzić, jakie treści najbardziej odpowiadają naszym odbiorcom.

pinterest-analytics1

Poznaj swojego klienta

W zakładce „Repins” zobaczymy, jak często nasz post został przypięty na tablice użytkowników, jaki zyskuje zasięg wśród odbiorców. W zakładce „Clicks” dowiemy się, ile razy kliknięto na nasze posty i ile osób przeszło w ten sposób na stronę domową firmy. W zakładce „All-time” dostępne są dane całościowe na temat profilu: najbardziej popularne „piny” od momentu utworzenia konta, a także te najczęściej wyszukiwane i najbardziej angażujące użytkowników.

Kolejny panel dotyczy profilu użytkowników, którzy nas obserwują. Można filtrować dane na różne sposoby: wyświetlić informacje w zależności od tego z jakiego urządzenia korzystają wchodząc na portal, albo od tego, czy np. obserwują stworzone przez nas tablice. W zakładce „Demographics” zobaczymy, ilu unikalnych użytkowników wyświetla nasze posty, ilu je przypina i klika na nie. Sprawdzimy też, jak zaangażowanie to zmienia się w czasie. Możemy się dowiedzieć, z jakich krajów pochodzą użytkownicy, jakimi językami się posługują i jaka jest ich płeć. Zakładka „Interests” da nam wiedzę o zainteresowaniach obserwujących nas osób. Dowiemy się też się, na jakich tablicach przypinają nasze posty, czyli jak postrzegają naszą markę. Poza tym możemy sprawdzić, ile kont biznesowych obserwuje nasz profil.

pinterest-analytics3

Ostatni panel informuje nas o tym, jak aktywność na Pinterest wpływa na stronę internetową firmy. Dowiemy się więc, w ilu postach podlinkowano adres naszej strony, ile razy piny z adresem strony zamieszczono na tablicach, a także ile osób kliknęło na link do strony zamieszczony w poście. Dowiemy się też, ile osób udostępnia na Pinterest treści ze strony domowej za pomocą przycisku „Pin it”.

pinterest-analytics2