O szczegółach inwestycji Outlet Toruń podczas Shopping Center Forum

Outlet Toruń, BOIG

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) będzie jednym z wystawców jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014. Firma zaprezentuje kilkanaście projektów, które obecnie realizuje – m.in.: Outlet Toruń – inwestycję łączącą w jednym miejscu oferty kilku formatów handlowych: outletu, retail parku i sklepów typu convenience shopping center.

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum na stoisku BOIG (4.8.) będzie można porozmawiać o potencjale i komercjalizacji powstającego w Toruniu obiektu wyprzedażowego: Outletu Toruń. W ramach projektu powstanie kompleks zakupowo-rozrywkowy złożony z centrum outletowego, dużych salonów meblarskich, centrum handlowo-wystawienniczego oraz sklepów typu convenience shopping center. Oprócz obiektów handlowych na terenie inwestycji powstanie m.in. skate park, tor do jazdy na rolkach oraz boisko do siatkówki. Inwestorem przedsięwzięcia jest Karawela sp. z o.o.

Inwestycja podzielona została na kilka etapów: park handlowy (10 tys. mkw. GLA) i centrum wyprzedażowe (14 tys. mkw. GLA); a na pozostałych kilkunastu tysiącach powierzchni powstaną restauracje, stacja benzynowa, centrum rekreacyjno- sportowe oraz około 1,2 tys. miejsc parkingowych. To kompleksowe centrum zakupowo-rozrywkowe uzupełni obecną strukturę handlową w liczącym ponad 2 mln mieszkańców województwie kujawsko-pomorskim. Komercjalizacją powierzchni handlowej zajmuje się The Blue Ocean Investment Group (BOIG).

– Przeprowadziliśmy wiele rozmów, które pomogły ustalić oczekiwany charakter inwestycji – odpowiedni do potrzeb najemców i regionalnego rynku. Sprecyzowaliśmy także strategię rozwoju, dzięki czemu wykorzystamy potencjał całego terenu, na jakim realizowane jest przedsięwzięcie – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Sebastian Bogusz, dyrektor zarządzający, Outlet Toruń.

– Funkcje handlowe zostaną wzbogacone o infrastrukturę rekreacyjno-sportową. Na części parkingu zorganizujemy m.in. skate park, tor rolkarski, lodowisko oraz boisko do piłki siatkowej i plażowej. Dzięki tym funkcjom Outlet Toruń zyska unikalny charakter wpisujący się w popularny na rynku retail trend do łączenia usług, handlu i rozrywki w jednym miejscu – dodaje Sebastian Bogusz.

Potencjał powstającego w mieście centrum wyprzedażowego doceniają także władze miasta, które wspierają projekt i widzą w nim pozytywny impuls do rozwoju gospodarczego.

– Inwestycja firmy Karawela, polegająca na budowie centrum handlowego Outlet Toruń ma wpłynie na rozwój regionu i miasta, przede wszystkim poprzez wygenerowanie nowych miejsc pracy oraz zwiększenie konkurencyjności w tym sektorze usług – komentuje Adam Zakrzewski, dyrektor Biura Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Torunia.

– Ponadto charakter tej inwestycji dostosowany jest do potrzeb rynku. Można więc ufać, że w znaczący sposób zaspokoi potrzeby mieszkańców i poprawi poziom ich życia – dodaje Adam Zakrzewski.

Jednym z atutów inwestycji jest bezpośrednie sąsiedztwo Motoareny Toruń –  stadionu miejskiego, na którym rozgrywane są mecze m.in. drużyny żużlowej Unibax Toruń, a w weekendy odbywa się wiele wydarzeń plenerowych przyciągających już teraz rzesze mieszkańców regionu. Zlokalizowanie w tym miejscu kompleksu handlowego z szeroką ofertą zakupową i rekreacyjno-sportową, dodatkowo wzmocni tę lokalizację czyniąc z niej centrum życia handlowo-rozrywkowego dla całego województwa.

Podobne koncepty z powodzeniem funkcjonują za granicą, i – zwłaszcza w weekendy – są bardzo licznie odwiedzane zarówno przez młodzież, jak i rodziny z dziećmi, które cenią sobie możliwość spędzenia całego dnia w miejscu oferującym nie tylko zakupy i gastronomię ale i aktywne formy rozrywki i rekreacji.

– Projekt jest znany i dobrze oceniany na rynku; a przedstawiciele największych sieci handlowych potwierdzili już swój udział w tej inwestycji – mówi Radosław Gadomski, Commercial Director w firmie BOIG Property Consulting.

– Na Targach SCF chcemy kontynuować rozmowy na temat komercjalizacji; szczególnie z międzynarodowymi sieciami handlowymi z sektora spożywczego, sportowego, wyposażenia wnętrz oraz sprzętu RTV AGD – uzupełnia Radosław Gadomski.

– SCF to dla nas świetna okazja do dyskusji z kluczowymi przedstawicielami sektora handlowego w Polsce – przyznaje Sebastian Bogusz, dyrektor zarządzający Outlet Toruń. – Unikalny charakter naszego projektu – połączenie w jednym miejscu oferty kilku formatów handlowych: outletu, retail parku i sklepów typu convenience shopping center wywoła wzajemną synergię tych obiektów, dzięki czemu wzrośnie odwiedzalność każdego z nich – dodaje Sebastian Bogusz.

Dzięki zainteresowaniu najemców projektem, Outlet Toruń zostanie otwarty wcześniej niż zakładał inwestor – już w 2015 roku. Usytuowanie Outletu Toruń tuż przy jednej z głównych dróg wyjazdowych z miasta w kierunki Bydgoszczy – Szosie Bydgoskiej zapewni sprawny dostęp do obiektu klientom przybywającym do Torunia zarówno od strony Bydgoszczy, jak i Inowrocławia i Włocławka. Dzięki sąsiedztwu kilku dużych miast, w najbliższej strefie zasięgu obiektu znajdzie się blisko milion mieszkańców całego regionu. Województwo kujawsko-pomorskie to region, w którym dynamicznie rozwija się 5 dużych miast: Toruń, Bydgoszcz, Inowrocław, Włocławek i Grudziądz; łącznie zamieszkuje je ponad 2 mln mieszkańców.

Więcej o projekcie będzie można usłyszeć przy stoisku 4.8 podczas Shopping Center Forum 2014 Fall Edition.

Reklama

Galeria Jurajska