H&M strategia online

H&M, szwedzki producent konfekcji, uruchomił sklep onlindla klientów z Hiszpanii. Jest to cześć planu koncernu na wprowadzenia e-sprzedaży na wszystkich rynkach europejskich.

Według planu otwarcie sklepu online miało mieć miejsce w czerwcu 2014, niestety z powodu opóźnień został on uruchomiony dopiero w sierpniu. Sklep internetowy jest dostępny dla wszystkich użytkowników w Hiszpanii, oprócz tych, którzy mieszkają na Wyspach Kanaryjskich – jest to spowodowane zbyt wysokimi kosztami logistyki.

Pełna oferta produktów

Nowa strona przystosowana jest do urządzeń mobilnych. Użytkownicy będą mogli kupować za pomocą smarfonów oraz tabletów. Dedykowane aplikacje na urządzenia z systemem operacyjnym iOS oraz Android mają pojawić się wkrótce.

H&M strategia online
Hiszpańska wersja sklepu H&M

Na stronie wkrótce pojawi się też dział dekoracyjny H&M Home. Jest to bezpośrednia odpowiedz firmy na popularną w Hiszpanii Zarę Home.

„Jesteśmy podekscytowani faktem wprowadzenia sklepu online H&M w Hiszpanii. Nasi klienci niecierpliwie oczekiwali platformy e-commerce. Dzięki wprowadzeniu kategorii H&M Home klienci będą mogli udekorować swój dom w atrakcyjnych cenach H&M” – powiedziała Doris Klein, dyrektor generalny H&M Hiszpania oraz Portugalia.

Kiedy e-sklep H&M w Polsce?

Firma H&M stara się realizować plany, które założyła sobie w marcu bieżącego roku: “Inwestowanie w rynek online jest dla nas bardzo ważne. Są to inwestycje długoterminowe, widzimy w nich duży potencjał. Będziemy kontynuowali rozwój sprzedaży online na nowych rynkach. Dlatego też planujemy otworzyć sklepy internetowe w Hiszpanii i Włoszech. A pod koniec roku 2014 planujemy rozpocząć sprzedaż internetową w Chinach.” – powiedział wtedy Karl-Johan Persson, prezes firmy H&M.

Na razie nie wiadomo, kiedy internetowy sklep H&M ruszy w Polsce.