Art Norblin z pozwoleniem na budowę

Projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina

Projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina

28 sierpnia spółka Art Norblin, należąca do Grupy Capital Park, właściciel terenu dawnej fabryki Norblina, otrzymała ostateczne pozwolenie na budowę projektu wielofunkcyjnego przy ul. Żelaznej 51/53 w Warszawie. Inwestor planuje rozpoczęcie budowy w I kwartale 2015 roku.

Koncepcja architektoniczna projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina zakłada stworzenie 64 tys. mkw. GLA, w tym z część usługowo-handlowo-kulturalna (24 tys. mkw.) oraz funkcja biurowa (40 tys. mkw.). Kompleks budynków, sięgających maksymalnie ósmego piętra, będzie certyfikowany w systemie BREEAM.

– Realizacja tak skomplikowanych projektów stanowi prawdziwe wyzwanie nawet dla doświadczonych inwestorów. Przez prawie sześć lat od zakupu nieruchomości powstały dziesiątki tomów dokumentacji historycznej, konserwatorskiej i budowlanej, nad projektem pracował zespół ponad pięćdziesięciu specjalistów, zatrudnialiśmy dodatkowo wielu konsultantów, a prace te kosztowały już kilkanaście milionów złotych – mówi Kinga Nowakowska, dyrektor generalna Art Norblin sp. z o.o.

– Od początku wierzyliśmy jednak, że to miejsce jest wyjątkowe i warte tego wysiłku. Planujemy zachować postindustrialny charakter dawnej fabryki i stworzyć niepowtarzalną, niemal 2-hektarową przestrzeń na mapie Warszawy. Przystępujemy obecnie do dalszego etapu, czyli projektu wykonawczego – dodała Kinga Nowakowska.

Centralnym punktem kompleksu będzie brukowana, niezadaszona uliczka pełna sklepów i restauracji, stworzona wokół zabytkowych hal pofabrycznych, których rewitalizacja kosztować będzie około 40 mln złotych. Koncepcja architektoniczna projektu nawiązuje do układu urbanistycznego dawnej fabryki, tworząc kameralny, postindustrialny klimat. Każda z uliczek będzie nosić nazwę od nazwiska jednej z osób, które w sposób szczególny zapisały się w historii tego miejsca.

Integralną częścią projektu będzie Otwarte Muzeum Dawnej Fabryki Norblina. Na realizację muzeum przeznaczono około 16 mln złotych.

Ponadto inwestor jest w trakcie przeprowadzania konkursu na koncepcję funkcjonalną części usługowo-handlowej, w którym wyłonione zostaną najlepsze pomysły poparte realizacjami na całym świecie. – Nie chcemy stworzyć tu kolejnego, powtarzalnego zestawu sklepów, który równie dobrze mógłby znaleźć się gdziekolwiek indziej. Zależy nam na oryginalnej przestrzeni, dobrze działającej również biznesowo oraz przyciągnięciu oryginalnych konceptów, dla których warto będzie przyjechać do nas z drugiego końca miasta. Miejsce dzięki połączeniu z muzeum ma stanowić też jedną z głównych atrakcji turystycznych Warszawy – wyjaśnia Kinga Nowakowska.

 

Reklama

Galeria Jurajska