Zalando sprzedaż online

Niemiecki gigant odzieżowy opublikował swoje wyniki za pierwsze półrocze 2014. Zalando odnotowało aż 30% wzrost przychodów licząc rok do roku. Także zysk operacyjny znalazł się na wyraźnym plusie.

Pierwsze półrocze 2014 Zalando może uznać za wyjątkowo udane. Dochody firmy w porównaniu z rokiem 2014 wzrosły do 1047 milionów Euro (w 2013 było to 809 milionów euro). Największy wzrost miał miejsce w krajach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria oraz Szwajcaria) w których firma posiada najsilniejszą pozycje rynkową. Tylko na tych trzech rynkach firma osiągnęła dochody w wysokości 495 milionów euro (w 2013 było to 490 milionów euro).

Zysk operacyjny w górę

W omawianym okresie zysk operacyjny firmy (EBITA) zwiększył się o 1.2% licząc rok do roku.

„Osiągniecie pozytywnego zysku operacyjnego w pierwszym półroczu to duży sukces dla Zalando. Patrząc na poprzednie lata, nasze wyniki w pierwszej połowie roku zawsze były niższe niż te z drugiej połowy” – powiedział Rubin Ritter, członek zarządu Zalando.

Składowe sukcesu

Powodzeniem zakończyła się modernizacja centrum logistycznego znajdującego się w mieście Mönchengladbach – realizacja zamówień jest szybsza i bardziej wydajna. Z kolei aplikacja mobilna Zalando została już  udostępniona na wszystkich rynkach na których firma jest obecna, co znacząco też wpłynęło na sprzedaż. Obecnie aż 41% operacji jest generowanych przez użytkowników korzystających z aplikacji mobilnej.  Łącznie aplikacja został ściągnięta ponad 3.8 milionów razy (stan na koniec drugiego kwartału 2014).

Na swojej stronie WWW w drugim kwartale 2014 Zalando odnotowało 323 miliony odwiedzin. Jest wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem o 29 milionów. Aktywnych klientów też przybyło, pod koniec drugiego kwartału było ich aż 13.7 milionów (11.6 milionów w połowie 2013).