Realizacja Lumiverso
Realizacja Lumiverso

– Technologia LED zapewnia sklepom i galeriom handlowym lepszą kontrolę nad wykorzystaniem energii, zwiększenie zysków oraz daje komfort nieporównywalny z innymi systemami oświetlenia – przekonuje w rozmowie z portalem Retailnet Szymon Kowiel z firmy Lumiverso.

Eksperci z firmy Lumiwerso będą uczestnikami Shopping Center Forum. Swoją ofertę skierowaną dla uczestników rynku centrów handlowych zaprezentują przy stoisku 6.61.

– Odwiedzając nasze stoisko będzie można dowiedzieć się, co zrobić, by świecenie lampami LED było nie tylko tańsze, ale też bardzo opłacalne – podkreśla ekspert z Lumiverso.

Atuty technologii LED wykraczają daleko poza jej ekologiczny charakter. Zdaniem specjalistów od realizacji systemów oświetlenia diodowego w obiektach handlowych, galerie handlowe i ich najemcy powinni zwrócić uwagę także na inne korzyści płynące ze stosowania lamp diodowych.

– Przykładem może być sposób wykorzystania energii. LED w przeciwieństwie do lamp metalohalogenowych nie marnuje jej pod postacią ciepła. Zamiast tego, niemal całkowicie przekształca ją w światło – tłumaczy Szymon Kowiel.

Dodaje również, że ciepło generowane przez inne technologie oświetleniowe obciąża klimatyzację obiektu. Tym samym wytwarza dodatkowe koszty, które widać na rachunkach za prąd.

– To sprawia, że oszczędności, których spodziewał się sklep lub zarządca obiektu, są o wiele mniejsze, a przez to mało skuteczne. By zwiększyć zysk, należy też przyjrzeć się żywotności posiadanego oświetlenia.

Oprawy LED mogą świecić przez około 40-50 tysięcy godzin. To czas nieosiągalny dla innych technologii, a im dłużej działa oprawa, tym większe zyski generuje. Instalacja systemu LED dobrej jakości oznacza również brak konieczności częstej wymiany jego elementów. Tym samym ponoszenia kosztów takiej inwestycji.

– Lampy diodowe to także komfort klienta i pracowników sklepu. Światło przez nie generowane jest zdrowe, nie męczy. Nie emituje też promieniowania UV oraz cieplnego IR – dodaje Szymon Kowiel.

LED gwarantuje stabilność parametrów światła – zawsze będzie posiadało taką samą barwę i natężenie. Dodatkowo pomaga klientom w dokonaniu zakupu. Dobrze zaprojektowane oświetlenie wyróżnia produkty, przyciąga wzrok, a nawet ułatwia orientację i poruszanie się po obiekcie. Pozwala również na efektowne realizacje, które zwiększają atrakcyjność sklepu i wpływają na klimat jego wnętrza.

Lumiverso jest wyłącznym dystrybutorem Ledionopto, tajwańskiego producenta opraw i źródeł światła LED, który należy do notowanej na giełdzie w Taipei spółki Edison Opto Corp. Ta z kolei jest światowym potentatem produkcji chipów LED.

Z ofertą Lumiverso będzie można zapoznać się podczas jesiennych targów Shopping Center Forum 2014, przy stoisku nr. 6.61.