przyszłosc ecommerce

Firma AOPEN specjalizująca się w dostarczaniu nowatorskich rozwiązań dla sklepów, uruchomiła w Melbourne studio Gen2 Retail Evolution Lab.

Ma ono na celu zaprezentowanie klientom i detalistom nowatorskich rozwiązań technologicznych, opracowywanych przez niewielkie firmy, które nie miałaby szans na dotarcie do dużych klientów. W laboratorium AOPEN będą one mogły sprzedawać swoje rozwiązania sieciom handlowym.

Koniec z kolejkami

Wśród prezentowanych w Gen2 Retail Evolution Lab rozwiązań znaleźć można przede wszystkim takie, które pozwalają klientowi samodzielnie dokonywać transakcji w sklepach czy restauracjach. Koniec z kolejkami w kawiarniach, od teraz dzięki ekranom dotykowym, klient będzie mógł sam zamówić kawę i zapłacić za nią bezgotówkowo przez PayPal. Jeśli ma zaplanowane spotkanie, może zamówić kawę przez internet i określić godzinę, o której napój ma być wydany. Pomysł ten jest obecnie testowany w 12 kawiarniach w Melbourne.

Stephen Borg, prezes AOPEN na Australię i Newą Zelandię, skomentował: “Przyszłością handlu jest udostępnianie klientom produktu o każdej porze, w zależności od tego, kiedy go potrzebują. Jest to możliwe dzięki nowym technologiom, które są coraz lepiej przyswajane przez klientów. Konsumenci zyskują też, głównie dzięki urządzeniom mobilnym, coraz lepszy dostęp do informacji. Daje to sprzedawcom nowe możliwości angażowania swoich klientów.”

Wirtualny kelner

Kolejne rozwiązanie, czyli elektroniczne menu, zastosować można w restauracjach. Przeznaczone jest dla gości, którzy nie lubią zbyt długo czekać przy barze. Zamiast tego mogą zamówić ulubionego drinka z pomocą tabletu do stolika. Aplikacja pomoże dobrać odpowiednie składniki koktajlu, a nawet dopasować wino do posiłku.

Dzięki temu obsługa restauracji, zamiast spędzać czas ucząc się na pamięć karty win, będzie miała więcej czasu na kontakt z klientem. Menu w tablecie to dobre rozwiązanie także dla osób nieprzyswajających glutenu albo cierpiących na alergie: mogą samodzielnie sprawdzić, co konkretnie wchodzi w skład poszczególnych potraw.

Kolejnym rozwiązaniem, które znajduje zastosowanie w sklepach rejonu Azji i Pacyfiku, jest elektroniczne oznaczanie produktów w supermarketach. Dzięki kodom umieszczonym na produktach, klienci mogą wyświetlić więcej informacji o każdym z nich. Zmiany zachodzą również w sklepach z ubraniami. Nowe technologie zawitały bowiem do przymierzalni. Do lustra dołączony jest ekran, na którym  można wirtualnie przymierzyć inny rozmiar ubrania bez konieczności czekania na personel.

Po zeskanowaniu danego produktu można „przymierzyć” go w innych kolorach i rozmiarach i zamówić w innym salonie, gdyby w tym był akurat niedostępny.