Zakupy głównym celem wizyt w trójmiejskich centrach handlowych

Galeria Bałtycka w Gdańsku

Mieszkańcy Trójmiasta najczęściej odwiedzają centra handlowe w celu zakupu butów lub odzieży (78 proc). Znacznie rzadziej celem takich odwiedzin jest spędzenie wolnego czasu, skorzystanie z usług gastronomicznych czy z różnych rozrywek. Zdecydowanie najbardziej popularną galerią handlową w Trójmieście jest Galeria Bałtycka w Gdańsku, którą w ciągu ostatniego roku odwiedziło – zgodnie z deklaracjami – 77 proc. mieszkańców tego regionu – tak wynika z opublikowanego właśnie badania ARC Rynek i Opinia.

Centra handlowe to dla mieszkańców Trójmiasta znacznie częściej miejsca, gdzie dokonują zakupów – również spożywczych – niż miejsca, w których spędzają wolny czas.

Główne cele wizyt w centrach handlowych mieszkańców Trójmiasta (istniała możliwość wybrania kilku odpowiedzi) to: zakup odzieży i obuwia (78 proc. odpowiedzi), zakupy spożywcze i przemysłowe (64 proc.), korzystanie z usług gastronomicznych (23 proc.), spędzanie wolnego czasu (18 proc.) i korzystanie z usług pielęgnacyjnych, takich jak kosmetyczka, fryzjer (17 proc.).

Najbardziej znaną galerią handlową w Trójmieście (znajomość wspomagana) jest Galeria Bałtycka w Gdańsku (95 proc. odpowiedzi). Kolejne pozycje zajęły Alfa Centrum, Gdańsk (80 proc.), Galeria Handlowa Madison, Gdańsk ( 79 proc.), CH Auchan,  Gdańsk (78 proc.) i Matarnia Park Handlowy Gdańsk (76 proc.). Najczęściej odwiedzane galerie handlowe na Pomorzu to Galeria Bałtycka w Gdańsku (77 proc. odpowiedzi), Galeria Handlowa Madison, Gdańsk ( 52 proc.), Matarnia Park Handlowy Gdańsk (51 proc.), Fashion House/Morski PH, Gdańsk (50 proc.) i Alfa Centrum, Gdańsk (80 proc.).

– Badanie dotyczące preferencji zakupowych w Trójmieście pokazały, że centra handlowe pełnią przede wszystkim swoją podstawową – handlową rolę. Mało który badany przyznaje, że udaje się do centrum handlowego wyłącznie w innym celu niż zakupy. Oczywiście można się spodziewać, że przy okazji korzysta z innych usług oferowanych przez centrum – usługi gastronomicznej, usług fryzjerskich czy kosmetycznych, jednak nie jest to głównym celem respondentów – mówi Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI (wywiady internetowe na panelu e-panel) w marcu 2014 roku. Respondentami byli mieszkańcy Trójmiasta w wieku 18-55 lat odwiedzający centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu, N=544.

Reklama

Galeria Jurajska