Ditto e-commerce

Śledzenie wizerunku naszej marki to jeden z najważniejszych obowiązków każdego e-detalisty. Szczególnie ważne jest jak nas postrzegają i oceniają użytkownicy portali społecznościowych. Pomóc w tym może oprogramowanie o nazwie Ditto.

Oprogramowanie opracowane przez firmę Ditto Labs umożliwia identyfikacje logotypu firmy na zdjęciach użytkowników. Ditto (z angielskiego „powielać”) pozwoli nam zeskanować wszystkie zdjęcia użytkowników na popularnych portalach społecznościowych i dowiedzieć się kim są nasi klienci.

Detaliści mogąi śledzić zdjęcia opublikowane przez użytkowników na Twitterze, Tumblr oraz Instagramie. Program pozwala na identyfikacje logotypu firmy na zdjęciach użytkowników. Dzięki temu łatwo można monitorować zmieniające się trendy związane z naszą marką.

[vimeo 87711490 w=500 h=281]

Znane marki już korzystają z Ditto

Jednym z klientów serwisu Ditto jest Kraft Foods Group, przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją i dystrybucją artykułów spożywczych na rynku północnoamerykańskim. Kraft Foods chce zbadać kto kupuje makaron z serem (Kraft Macaroni & Cheese) i w tym celu publikuje na portalach społecznościowych zdjęcia z tym produktem.

„Firma Kraft jest ikoną na rynku amerykańskim. Przez cały czas chcemy się rozwijać i tworzyć markę która jest nowoczesna i która odpowiada na potrzeby konsumentów” – mówi Sara Braum, dyrektor odpowiedzialny za marketing w Kraft Macaroni & Cheese. „Sposoby jakimi konsumenci udostępniają informacje o markach nieustannie się zmienią. Chcemy korzystać z tych technologii żeby jak najlepiej rozumieć potrzeby konsumentów” – dodaje Braum.

Kraft Foods nie jest pierwszą firmą korzystająca z oprogramowania, inne firmy które skorzystały z rozwiązania to Cadillac, Coca-Cola, Manchater United, Major League Baseball, Marriott oraz Michael Kors.

Nowe możliwości

Każdy użytkownik lub firma może przetestować demonstracyjną wersję aplikacji. Wystarczy zalogować się przez swoje konto na Twitterze. Po zalogowaniu mamy dostęp do ograniczonej wersji managera marki. Dostępny jest podgląd takich firm jak Adidas czy Manchester United.

Oprogramowanie Ditto posiada również  funkcje analityczne. Firmy mogą sprawdzać jak na tle konkurentów wypadająpod względem liczby zdjęć zamieszczonych na portalach Twitter, Tumblr oraz Instagram. Można też sprawdzić który użytkownik najczęściej udostępnia zdjęcia z logiem firmy lub produktami danej firmy, jakie inne marki są promowane przez tych samych użytkowników, z jakich państw pochodzą monitorowane przez nas osoby oraz jakie hashtagi kojarzone są z naszą firmą.

Ditto ecommerce
Demo Ditto na podstawie marki Addidas

Startup Ditto został założony w 2012 roku w Cambridge w amerykańskim stanie Massachusetts gdzie obecnie znajduje się siedziba firmy. Firma planuje w przyszłości analizować pozostałe portale społecznościowe, niestety ograniczona jest prawnie i może badać tylko zdjęcia, które są w pełni publiczne i nie są własnością użytkowników.