moda europa e-commerce

Europa jest modową mekką. To właśnie na Starym Kontynencie działa najwięcej e-detalistów sprzedających ubrania oraz akcesoria. Poniżej przestawiamy 10 startupów e-commerce skierowanych do klientów ceniących sobie zarówno modę jak i wygodę zakupów.

Według badania Forrester Research do 2018 roku europejski rynek e-commerce osiągnie sprzedaż przekraczająca 233 milliardy euro. Większość tej kwoty będzie pochodzić z internetowej sprzedaży ubrań. To właśnie startupy wprowadzają do użytku rozwiązania technologiczne, które z czasem zmieniają sposób w jaki prowadzony jest handel online.

Poniżej przestawiamy listę 10 najbardziej perspektywicznych e-detalistów handlujących ubraniami oraz akcesoriami. Wszystkie firmy posiadają siedziby główne w Europie oraz stronę w języku angielskim.

1.Farfetch

Farfetch to sklep internetowy z siedzibą w Londynie. Firma została założona w 2008 roku jako ekskluzywny butik online Obecnie posiada ponad 300 sklepów w Nowym Jorku, Mediolanie, Paryżu, Bukareszcie, Rijadzie oraz Seattle. Farfetch posiada w swojej ofercie ubrania pochodzące od ponad tysiąca rożnych marek. W kwietniu 2014 firma otrzymała finansowanie w wysokości 66 milionów dolarów na dalszą ekspansję w USA, Brazylii oraz Azji. Firma prowadzi wysyłkę do Polski i oferuje płatność w Euro.

2.Spartoo

Spartoo z siedzibą w Grenoble, został założony w 2006 roku. Firma specjalizuję się w sprzedaży butów znanych marek (Converse, Clarks, Nike oraz wiele innych). Firma Spartoo była wzorowana na bardzo znanym amerykańskim e-sklepie z butami Zappos. Spartoo jest obecny w ponad 20 europejskich krajach i posiada polską wersję swojego sklepu internetowego. Firma otrzymała ponad 45 miliony euro finansowania od francuskich banków inwestycyjnych.

3.Vinted

Vinted to sklep internetowy, który posiada unikalny model biznesowy. Sklep pozwala użytkownikom sprzedawać odzież z drugiej ręki, a format strony przypomina bardziej portal społecznościowy niż sklep online. Firma ma siedzibę w Wilnie i została założona w 2008 roku. Dzięki wprowadzeniu aplikacji mobilnej zasięg firmy jest globalny. W kwietniu 2014 roku Vinted otrzymał 27 milionów dolarów finansowania.

vinted moda europa e-comerce
Sjklep Vinted

 

4.Vestiaire Collective

Vestiaire Collective to sklep typu second-hand, tyle, że z produktami luksusowymi. Znajdziemy tu takie marki jak Channel i Louis Vuitton. Sklep internetowy został założony w 2009 roku w Paryżu przez  Sébastien Fabre oraz Sophie Hersan. W roku 2013 firma otrzymała 20 milionów dolarów finansowania między innymi od Condé Nast.

vestiaire collective moda europa e-comerce
Sklpep Vestiaire Collective

5.Lyst

Założony w 2010 roku Londyński Lyst, zbudował platformę, która sprzężona jest z inwentarzem ponad 1000 rożnych marek , butików, oraz domów handlowych. Firma ostatnio ogłosiła, że planuje przyjąć finansowanie w wysokości 14 milionów dolarów w celu stworzenia sklepu stacjonarnego i włączenia swojej platformy e-commerce do sprzedaży tradycyjnej. Sklep prowadzi wysyłkę do Polski, płatność pobierana jest w Euro.

6.Navabi

Navabi sprzedaje własne kolekcje jak i ubrania takich projektantów jak Roberto Cavalli. Cały asortyment jest skierowany do klientów plus-size. Sklep został założony w 2007 roku i otrzymał w grudniu 2013 finansowanie w wysokości 10 milionów dolarów m.in od Index Ventures.

navabi moda europa e-comerce

7.Miinto

Miinto sprzedaje ubrania od ponad 1300 rożnych sklepów w krajach nordyckich. Sklep został założony w 2009 roku przez Mike’a Radoor oraz Konrada Kierklo. Firma jest kolektywem sklepów i służy jako jedna spójna platforma sprzedażowa. Miinto otrzymał w 2012 roku 6 milionów dolarów finansowania.

8.Nuji

Sklep Nuji rozpoczął swoją działalność w 2011 roku i jest połączeniem tradycyjnego sklepu internetowego z portalem społecznościowym. W ofercie znajdują się głównie ubrania lifestyle. Dzięki aplikacji mobilnej  możemy podglądać kto dodał produkt do swoich ulubionych oraz dzielić się ciekawymi produktami które znajdziemy w sieci. Jeśli chcemy coś kupić od razu zostajemy przeniesieni do sklepu internetowego producenta.

9.Showroom

Showroom posiada w ofercie ubrania rożnych firm w tym także młodych i lokalnych projektantów. Sklep internetowy znany jest w Polsce, posiada siedzibę w Warszawie oraz polską wersje sklepu. W 2012 koncern Burda International – wydawca . in.  magazynu „Elle” – wykupił 25% procent udziałów w firmie.

showroom moda europa e-comerce

10.VideDressing

VideDressing podobnie jak Vestiaire Collective  jest sklepem secondhand, który oferuje modne ubrania z górnej półki. Sklep oferuje możliwość darmowego zwrotu zakupionych towarów. Ostatnio firma otrzymała finansowanie od Samwer Brothers’ Global Founders Capital (GFC).