Salon Lee
Salon Lee

Spółka VF Polska Distribution na 10 września br. zaplanowała otwarcie pierwszego samodzielnego salonu marki Lee. Sklep o powierzchni 103 mkw., który ruszy w warszawskim centrum handlowym Arkadia jest pierwszym samodzielnym salonem Lee nie tylko w Polsce, ale także w tej części Europy.

Marka Lee należy do VF Corporation jest jedną z największych firm odzieżowych na świecie. Odział polski, VF Polska Distribution, przyjął taki model dystrybucji, w którym marka Lee dzieli przestrzeń sklepu wraz z inną marką z portfolio VFC, marką Wrangler. Sieć sklepów marek Lee i Wrangler, które są w większości duobrandowe, liczy w Polsce ponad 200 punktów sprzedaży.

Nowy sklep, oprócz regularnych kolekcji, które są dostępne w całej sieci sklepów Lee, oraz kolekcji jubileuszowej, proponował będzie kolekcję o nazwie 101.

Marka Lee obchodzi w tym roku 125-lecie swojego istnienia. Z tej okazji została stworzona specjalna jubileuszowa kolekcja, która pojawi się w sklepach w październiku. Na czele listy gości zaproszonych do współpracy z tej okazji stoją wybitne osobowości – projektanci odpowiedzialni za cztery najpopularniejsze metki Lee. W tej grupie znaleźli się: Donwan Harrell, dyrektor kreatywny luksusowej marki odzieży dżinsowej Prps, Emma François z firmy Sessùn produkującej ubrania dla kobiet, Örjan An¬dersson, prawdziwy „król dżinsu” ze Szwecji, oraz belgijskie trio Sarah i Carol Piron oraz Gregory Derkenne z Filles à Papa.

Lee to marka amerykańskich dżinsów odwołująca się do etosu odzieży roboczej. Marka Lee znana jest z wprowadzenia do świata dżinsów szeregu innowacji. W 1911 r. powstał pierwszy model kombinezonu roboczego Lee. Wkrótce potem, bo już w 1913 r., firma wprowadziła na rynek fason Union-All. Może sobie również przypisać wynalezienie dżinsowych spodni z zapięciem na zamek błyskawiczny oraz pierwszej kurtki dżinsowej o dopasowanym kroju. Produkty Lee sprzedawane są w ponad 100 krajach na całym świecie.