Twitter strategia e-commerce

Projekt ma za zadanie pomóc e-sprzedawcom zbudować swoją obecność w serwisie i włączyć Twittera do strategii marketingowej.

W pierwszej kolejności e-detaliści dowiedzą się o zmianach, które zostały ostatnio wprowadzone przez serwis. W ciągu ostatnich kilku miesięcy na stronie głównej Twittera zaszły kolosalne zmiany. Przede wszystkim na tablicy zaczęły pojawiać się posty sponsorowane, a także te podane dalej przez naszych znajomych. Zmiany nie zostały przyjęte dobrze przez użytkowników, którzy uznali, że w ten sposób na ich tablicy tworzy się bałagan.

Twitter stara się więc wyjaśnić na czym polegają zmiany oraz jaki jest cel wprowadzenia nowych funkcji. Przy okazji serwis uruchomił program szkoleniowy dla e-sklepów. Tzw. „Flight School”, czyli „Szkoła Latania” wprowadzi sprzedawców w tajniki marketingu na Twitterze.

Zakończyła się już faza testowa nowego programu. Wzięły w niej udział trzy duże firmy: Starcom MediaVest Group, MEC i Omnicom Group oraz kilka mniejszych agencji. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy szkolenia będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych nimi e-sklepów oraz agencji interaktywnych. Darmowy program będzie stopniowo wprowadzany globalnie i przystosowany zarówno do urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych. Aby skorzystać ze szkolenia, należy jedynie posiadać Twitter handle. Twitter zachęca, aby z programu szkoleniowego korzystać zespołowo.

„Uważamy, że Twitter sprawdza się najlepiej jako jeden z elementów całościowej strategii marketingowej” – komentuje Christine Cuoco, dyrektor ds. strategii Twittera.

„Program „Twitter Flight School” zawiera wszystko, co należy wiedzieć o stworzeniu kampanii o szerokim zasięgu. Uczestnicy będą mieli dostęp do wszystkich treści na urządzeniach mobilnych. Kurs został dostosowany i podzielony na niewielkie moduły. Każdy z nich pokryje inny obszar wiedzy, nie tylko z zakresu organizowania marketingu na Twitterze, ale również z ogólnej wiedzy o strategii marketingowej” – czytamy na oficjalnym blogu Twittera.