Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Budner Investment
Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Budner Investment

 

Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Budner Investment
Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Budner Investment

Grupa Budner, która w ubiegłym roku poinformowała o rozszerzeniu swojej działalności i stworzeniu nowej na rynku sieci pasaży handlowych pod nazwą Shopin, właśnie wprowadza kolejny produkt tzw. Shopin Service. O nowej usłudze przedstawiciele spółki opowiedzą podczas Shopping Center Forum 2014

– Shopin Service to nowa usługa skierowana do podmiotów, które chcą budować własne parki handlowe, ale nie mają do tego odpowiedniego zaplecza w postaci pomysłu, projektu, finansowania czy generalnego wykonawcy. Ta usługa będzie kompleksowym serwisem wspierającym inwestorów na każdym etapie inwestycji – od pozyskania, najemców, poprzez wsparcie projektowe, architektoniczne, czy wreszcie pełny nadzór budowlany. Grupa Budner zapewni sprawdzony koncept, cały brand, architekturę i pełną obsługę komercjalizacyjną. Ponadto jesteśmy także w stanie zabezpieczyć finansowanie poprzez bank, z którym współpracujemy, a po otwarciu takiego obiektu możemy pośredniczyć w sprzedaży go funduszowi, jeśli będzie taka potrzeba – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Budner Investment.

Pierwszym obiektem, który powstanie na tej bazie będzie pasaż handlowy w Płocku. Shopin Płock jest już aktualnie w budowie. Jego powierzchnia to około 4 tys. mkw. Inwestorem jest firma Trybon PPI. Obiekt ten powstanie w sąsiedztwie istniejącego tam już sklepu Leroy Merlin. Otwarcie pierwszego etapu tej inwestycji, tj. operatora spożywczego sieci Biedronka, nastąpi jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia w tym roku, a następny etap inwestycji zostanie oddany do użytku w marcu 2015 roku.

Jak podkreśla zarząd spółki współpraca z inwestorem z zewnątrz w ramach nowej usługi będzie przebiegała sprawnie dzięki kilku czynnikom.

– Właściciel działki nadającej się na budowę parku handlowego zgłasza się do Budner Investment, my oceniamy działkę i jeżeli uważamy, że ma szansę powstać na niej Shopin, wykonujemy wstępną koncepcję i określamy optymalną wielkość parku. W kolejnym etapie wskazujemy i nadzorujemy biuro projektowe, które wykonuje pozwolenie na budowę. Następnie komercjalizujemy i po osiągnięciu ustalonego poziomu wynajmu, organizujemy dla właściciela działki finansowanie na budowę oraz pomagamy mu wybrać firmę budowlaną i nadzorujemy kolejne etapy budowy. Po otwarciu parku ma on 2 lata na sprzedaż obiektu do funduszu – wyjaśnia Bartosz Kazimierczuk.

Pomysł na uruchomienie usługi Shopin Service zrodził się z problemów, z jakimi spotykają się nowi inwestorzy rozpoczynający swą działalność na rynku nieruchomości komercyjnych.

– Obserwując rynek nieruchomości widzimy, że wielu przedsiębiorców ma ochotę budować własne parki handlowe. Często brakuje im jednak zaplecza i know how, bądź działają w nieuporządkowany sposób. Właśnie te doświadczenia skłoniły nas do zaproponowania nowej usługi, którą szerzej chcemy zaprezentować podczas Shopping Center Forum 2014. Chcę zaznaczyć, że usługi, które zaproponujemy w ramach Shopin Service, są tymi samymi czynnościami, które wdrażamy przy realizacji obecnych projektów, a więc mamy już na miejscu zespół doświadczonych w tym zakresie specjalistów, choć planujemy z czasem go jeszcze bardziej rozwijać tworząc stanowiska koordynatorów projektów zewnętrznych – podsumowuje Bartosz Kazimierczuk.

Więcej o usłudze Shopin Service będzie można dowiedzieć się podczas Shopping Center Forum 2014 Fall Edition. Budner Investment zaprezentuje swoje projekty przy stoisku 4.1