Therese Keys, Plaza Centers
Therese Keys, Plaza Centers

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum, Plaza Centers zaprezentuje na swoim stoisku (3.3) zarówno funkcjonujące już centra handlowe w Polsce, Czechach oraz na Łotwie, jak również nowo powstające galerie w Rumunii i Serbii.

– Obecnie koncentrujemy się na dwóch kluczowych sprawach. Z jednej strony wzmacniamy tenant-mix w już istniejących i funkcjonujących centrach handlowych. Mam tu na myśli galerie zlokalizowane zarówno w Polsce (Suwałki Plaza, Toruń Plaza, Zgorzelec Plaza), a także nasze centra na Łotwie (Riga Plaza) i w Serbii (Kragujevac Plaza). Z drugiej strony angażujemy nasze siły w rozwój nowych projektów, przede wszystkim w Rumunii i Serbii. Uważamy, że te kraje mają olbrzymi potencjał. Duży popyt na nowe centra handlowe widać tam zarówno ze strony najemców, jak i konsumentów – mówi redakcji Retailnet Therese Keys, CEE management i leasing director, Plaza Centers.

– Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum zaprezentujemy wszystkie nasze projekty, te istniejące i te planowane. Od lat blisko współpracujemy z licznymi najemcami, zarówno polskimi jak i zagranicznymi. Staramy się, aby nasze projekty pokrywały się z ich planami ekspansji. Tak jest również w przypadku planowanych galerii w Serbii i Rumunii. Oba projekty zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez potencjalnych najemców – dodaje Therese Keys.

Timisoara Plaza, której otwarcie zaplanowano na 2016 rok, będzie  3-kondygnacyjnym centrum handlowo-rozrywkowym. Obiekt będzie bardzo korzystnie położony na działce o powierzchni 31,820 mkw. na skrzyżowaniu 2 głównych arterii komunikacyjnych w Timisoara, jedyne 2.5 km od ścisłego centrum miasta. Timisoara Plaza będzie łatwo dostępne pieszo, samochodem, środkami komunikacji miejskiej oraz koleją regionalną, obsługując bezpośrednią strefę oddziaływania w postaci 374,000 mieszkańców miasta.

Centrum handlowe będzie miało powierzchnię najmu 38,723 mkw. oraz kilku-kondygnacyjny parking z 1200 miejscami. Wśród najemców będzie hipermarket o powierzchni 10,300 mkw., kino o powierzchni 2,200 mkw., centrum rozrywkowe o powierzchni 1,700 mkw., jak również 110 sklepów z następujących branży: markowa odzież, sport, biżuteria i akcesoria, zdrowie i uroda, wyposażenie wnętrz, elektronika, foodcourt oraz wiele restauracji i kawiarni.

Timisoara Plaza
Timisoara Plaza

W tym samym roku do użytku oddana ma zostać także Belgrade Plaza, która będzie zapraszała klientów ze stolicy Serbii, Belgradu, i sąsiednich gmin. Obiekt będzie pierwszym nowoczesnym centrum handlowo-rozrywkowym w starej części Belgradu. Dotychczas wszyscy mieszkańcy Belgradu musieli przekraczać rzeki Sawa lub Dunaj, aby skorzystać z oferty dwóch istniejących centrów handlowych w mieście. Projekt jest zlokalizowany pomiędzy dwiema ulicami – Višnjička jest główną ulicą w tej części miasta i z tej ulicy będzie dostęp do dwóch wejść do centrum dla pieszych, oraz wjazd dla samochodów do tylnego parkingu, podczas gdy z ulicy Uralskiej będzie dostęp dla pieszych oraz ruchu samochodowego kierowanego bezpośrednio do pierwszej kondygnacji centrum i dużego parkingu na dachu. Dzięki bardzo korzystnemu położeniu, centrum będzie obsługiwać bezpośrednią strefę oddziaływania 609 tys. potencjalnych klientów poprzez dwie główne drogi dojazdowe zlokalizowane na froncie i na tyłach obiektu.

Oferując powierzchnię najmu 32,300 mkw.i 770 miejsc parkingowych, Belgrade Plaza będzie składać się z 2 kondygnacji handlowych oraz 1 kondygnacji rekreacyjno-rozrywkowej. Oprócz dużego wyboru najemców odzieżowych oraz operatora spożywczego, Belgrade Plaza będzie najlepszym obiektem rozrywkowym w okolicy z 6-salowym kinem, siłownią, centrum rozrywkowym i wieloma innymi. Restauracje i food court zostały idealnie umiejscowione na górnej kondygnacji, aby móc podziwiać zapierające dech w piersiach widoki na rzekę Dunaj poprzez specjalnie zaprojektowane szklane fasady, zielone tarasy i świetliki.

Belgrade Plaza
Belgrade Plaza

Grupa Plaza Centers jest deweloperem centrów handlowo-rozrywkowych, działającym na obszarze rynków wschodzących. Grupa koncentruje się na budowie nowych obiektów oraz przebudowie już istniejących. Prowadzi swoją działalność zarówno w stolicach poszczególnych państw, jak i największych miastach regionalnych. Plaza Centers jest obecna na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej od 1996 r. W kolejnych latach rozpoczęła działalność w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej w zakresie budowy, najmu i sprzedaży powierzchni handlowej i rozrywkowej. Grupa rozszerzyła geograficzny zasięg swojej działalności poza obszar europejski, wchodząc na rynek indyjski. Plaza Centers rozważa możliwości rozwoju na rynku azjatyckim, a także możliwości inwestycyjne w Stanach Zjednoczonych.