Aspen na Shopping Center Forum 2014

Patrycja Parfionow, Key Account Manager Poland, Aspen

Patrycja Parfionow, Key Account Manager Poland, Aspen

Sprzątanie to także sztuka, pod takim hasłem firma Aspen podczas Shopping Center Forum 2014 zaprezentuje swoje usługi dla centrów handlowych. Patrycja Parfionow, nowy Key Account Manager Poland w krakowskiej firmie Aspen – specjalizującej się w branży czystości zdradza redakcji Retailnet, jakie są najmocniejsze strony Aspen.

W Aspen jest Pani nowa, ale doświadczenie ma pani bardzo bogate.

W branży działam od 2000 roku. Mam za sobą 7 lat pracy w firmie dystrybuującej środki czystości oraz 7 lat w firmie produkującej profesjonalną chemię do sprzątania. Zawsze byłam blisko tematu związanego ze sprzątaniem, znam go niemal od podszewki i od różnych stron a to ogromnie procentuje na nowym stanowisku.

Dlaczego Aspen?

Ponieważ są najlepsi. Przepraszam – jesteśmy najlepsi – teraz jestem już członkiem tego zespołu. Dla mnie osobiście to ważne że firma którą mam reprezentować jest solidna a oferowane usługi są wykonywane na najlepszym poziomie. Aspen ma wielkie doświadczenie, jakość usług jest potwierdzona certyfikatami, kontraktami i opinią klientów, także tych największych, jak Tesco, Ikea, Auchan Polska, Jeronimo Martins, liczne banki, szpitale czy Operę w Krakowie. Po drugie tu widzę ogromny potencjał. Lubię wyzwania a Aspen to duża, stale rozwijająca się firma – działa na terenie całego kraju, świadcząc różnorakie usługi dla kilkuset przedsiębiorstw i instytucji, dając zatrudnienie ponad 3 tys. pracowników. Wierzę, że potrafię do tego potencjału dołożyć swój wkład który zaowocuje przyspieszeniem rozwoju.

Jakie są pani zadania?

Przede wszystkim nawiązywanie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji biznesowych z kluczowymi klientami branży czystości. Zajmuję się także analizą potrzeb klientów i doborem właściwych rozwiązań.

Jakie standardy jakości powinny spełniać firmy świadczące usługi sprzątające w obiektach handlowych? Jak to wygląda z doświadczenia firmy Aspen?

Wymagania zazwyczaj zależą od standardu obiektu. Im jest on wyższy, tym większe wymagania. Na rynku konkurencja jest pozornie duża, ale doświadczenie większości mizerne. W efekcie aż 70 procent nowych przedsiębiorstw kończy swoją działalność dość szybko. Nie dają sobie rady. To z jednej strony dobre, że szybko się wykruszają, ale z drugiej w ten sposób zaniżają poziom sprzątania i oczywiście ceny usług. Traci na tym i klient i cała branża.

Cena w Polsce jeszcze długo będzie podstawowym kryterium przy wyborze firmy, także w waszej branży. Na jakie jeszcze aspekty zwracają uwagę zarządcy centrów handlowych?

Z całą pewnością cena to ważny element każdej oferty, ale nie tylko. Coraz częściej rozpatrując propozycje poszczególnych firm sprzątających bierze się pod uwagę także doświadczenie i urządzenia, którymi dana firma dysponuje. Firma Aspen jest na rynku 18 lat, osiągnęła więc pełnoletność i to nasz istotny atut. Nie boimy się inwestycji i działamy w oparciu o najnowsze technologie, dostarczane nam przez producentów markowego sprzętu i środków chemicznych. Dbamy również o takie elementy – nie przez wszystkich doceniane – jak szkolenia, stała komunikacja z klientem i monitoring jakości świadczonych usług, dzięki czemu możemy szybko reagować na ewentualne reklamacje. Być może zabrzmi to górnolotnie, ale sprzątanie to także sztuka i nasze sukcesy są wynikiem ciężkiej pracy wszystkich pracowników Aspen.

Skoro mowa o jakości, jak bardzo wiarygodność firmy zwiększa posiadanie różnego rodzaju certyfikatów, np. ISO?

To ogromnie ważny element. Firma posiadająca certyfikaty ma zagwarantowane większe zainteresowanie klientów, ponieważ wzrasta wiarygodności oferowanych przez nią usług. Ponadto certyfikaty ISO mają kluczowe znaczenie we wszelkiego rodzaju przetargach, gdzie System Zarządzania Jakością, obok ceny usług, może mieć decydujące znaczenie przy rozstrzygnięciu przetargu.

Po podpisaniu umowy ważnym elementem jest nadzorowanie całego kontraktu. Jak przebiega prawidłowy proces?

Zanim zaczniemy nadzorować musimy z klientem precyzyjnie ustalić jego oczekiwania. Wiadomo, że każdy obiekt jest inny i różni klienci mają różne wymagania. Trzeba dużego doświadczenia aby zaplanować organizację usługi w taki sposób by efekty były zgodne z oczekiwaniami klienta i oczywiście stosownymi przepisami. Nasz nadzór przebiega dwutorowo a właściwie trzytorowo. Po pierwsze to bieżąca kontrola operacyjna, dokonywana przez kierownika obiektu, polega, m.in. na codziennym monitorowaniu jakości świadczonej usługi i utrzymywaniu jej na wymaganym poziomie. Po drugie to kontrola kierowników regionalnych, którzy są w stałym kontakcie z naszymi klientami. Po trzecie, jakość wykonania usługi podlega również audytom zewnętrznym w stosunku do pionu operacyjnego. Mamy grupę certyfikowanych audytorów, którzy przeprowadzają audyty w oparciu o comiesięczny harmonogram. To w sumie ok. 10 audytów miesięcznie. Nasz system w zasadzie pozwala wyeliminować jakiekolwiek błędy.

Przypomnijmy, spółka Aspen ma 18-letnie doświadczenie w realizacji usługi utrzymania czystości dla obiektów wielkopowierzchniowych. Aspen zaufało już wielu właścicieli i zarządców m.in.: ECE Polska, Echo Investment, Apsys Polska, Inter Ikea, Ikea Retail, Metro Group Asset Management Polska, Neinver, Tesco, Plaza, Auchan Polska, Jeronimo Martins.

Przedstawiciele Grupy Aspen będą uczestnikami Shopping Center Forum 2014 Fall Edition. Ponadto firma jest sponsorem Welcome Mixer, który zainauguruje jesienną edycję Shopping Center Forum 2014.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska