Eksperci przewidują dalszy spadek FootFall

footfall-spada

Zdaniem firmy Experian przygotowującej cotygodniowy raport odwiedzalności w polskich centrach handlowych najemcy mogą spodziewać się dalszych spadków sprzedaży.

– Sierpień okazał się miesiącem wzrostów. Wyniki lepsze niż w lipcu prawie dogoniły rezultaty z poprzedniego roku. Strata skumulowana zmniejszyła się. Wyniki poszczególnych tygodni miesiąca praktycznie powtarzały frekwencję zeszłoroczną, plasując się zazwyczaj “o oczko” niżej. Ostatni tydzień wykazał wzrost frekwencji związany z powrotem do szkoły i początkami jesiennej aury. Przed nami teraz lekkie wyhamowanie i spadki, po których zacznie się najlepszy okres w handlu w roku – twierdzą analitycy firmy Experian.

Według ekspertów wyhamowanie w handlu będzie utrzymywało się do okresu związanego z zakupami świątecznymi. To właśnie w tym czasie detaliści mogą liczyć na nadrabianie strat w sprzedaży ze wcześniejszych miesięcy.

Jak informowaliśmy, FootFall Indeks Polska od 18 do 24 sierpnia 2014 roku wzrósł o 10,6 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniósł 71,06 pkt. Natomiast w skali rok do roku odwiedzalność w centrach i galeriach handlowych pozostała bez zmian.

Z kolei skumulowany indeks spadł o 5,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016