Projekty Gemini Holding na Shopping Center Forum 2014

Gemini Park Tarnów

Gemini Park Tarnów

Podczas jesiennej edycji Shopping Centre Forum 2014, krakowska firma Gemini Holding zaprezentuje trzy projekty: przebudowane Centrum Handlowo-Rozrywkowe Gemini Park Bielsko-Biała, Centrum Handlowe Gemini Park Tarnów oraz planowaną inwestycję w Tychach.

– SCF to najważniejsze wydarzenie branży nieruchomości komercyjnych w Polsce, dlatego też po raz kolejny zdecydowaliśmy się wziąć w nim udział. Obecność na targach to przede wszystkim doskonała okazja do zaprezentowania swoich projektów szerokiemu gremium, ale również do dyskusji o aktualnych kierunkach i tendencjach rynkowych – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Rafał Sonik, prezes zarządu Gemini Holding.

– Podczas SCF rozmawiamy zarówno z najemcami, jak i innymi inwestorami, deweloperami, czy partnerami biznesowymi. Wiele z tych spotkań owocuje później nawiązaniem współpracy czy relacji biznesowych. Dzięki nim możemy również modelować pracę nad naszymi projektami, tak by były zgodne z aktualnymi trendami i oczekiwaniami rynku – dodaje Rafał Sonik.

Gemini Holding w trakcie Shopping Center Forum przedstawi dwa funkcjonujące już obiekty oraz jeden nowy, który jest w trakcie zaawansowanych prac projektowych. Wśród nich znajdzie się Centrum Handlowo-Rozrywkowe Gemini Park Bielsko-Biała, otwarte w maju 2009 roku. 9 kwietnia 2014 roku w obiekcie zakończyła się rozbudowa, dzięki której powierzchnia obiektu to teraz ponad 40 tys. mkw. GLA, na której znajduje się 120 sklepów z branży modowej, usługowej oraz rozrywkowej. Zgodnie z przyjętą strategią, po rozbudowie bielskie Gemini dysponuje pełną, kompleksową ofertą handlową skierowaną do całych rodzin (marki odzieżowe dostosowane do różnych grup wiekowych, bogaty wybór brandów dziecięcych, szeroka oferta rozrywkowa oraz gastronomiczna). Oprócz sprofilowanego tenant mix, w rozbudowanym obiekcie klienci mają do dyspozycji szereg udogodnień, m.in. unowocześnione pokoje przyjazne rodzicom z małymi dziećmi, miejsca rozrywki oraz specjalne toalety dla najmłodszych. Dla większej wygody zmotoryzowanych klientów dostępny jest parking z systemem zajętości miejsc, na którym mieści się 1,1 tys. samochodów. Uzupełnieniem oferty obiektu są eventy, przygotowane z myślą o całych rodzinach, o charakterze rekreacyjnym, sportowym i kulturalnym. Dodatkowo, obok obiektu funkcjonuje specjalnie przygotowany teren zielony przyległy do centrum, na którym dostępny jest szereg atrakcji dla każdej grupy wiekowej, m.in. animacje dla dzieci i rodziców, boisko do siatkówki plażowej, bezpieczny plac zabaw typu „małpi gaj” etc. Centrum Handlowo-Rozrywkowe Gemini Park Bielsko-Biała znajduje się w południowej części miasta, a swoim zasięgiem obejmuje blisko 600 tys. mieszkańców miasta, regionu Podbeskidzia, ale także terenów przygranicznych Czech i Słowacji. W lipcu b.r. obiekt zanotował rekordową odwiedzalność na poziomie powyżej 400 tys. klientów w ciągu miesiąca.

Drugim prezentowanym przez Gemini Holding obiektem będzie Gemini Park Tarnów – największe centrum handlowe w regionie i nowoczesny obiekt, usytuowany w północnej części Tarnowa, o łącznej powierzchni ok. 80 tys. mkw. (w tym 42,5 tys. mkw. GLA). Znajduje się w nim blisko 100 sklepów oraz punktów gastronomicznych i usługowych. Obiekt został otwarty w 2010 roku i szybko zdobył pozycję regionalnego lidera handlu. Od samego początku swojego istnienia Gemini Park Tarnów notuje bardzo wysokie wyniki odwiedzalności – rekordowy okazał się pierwszy weekend czerwca 2014, kiedy licznik wskazał ponad 50 tys. osób. W ślad za wysokim footfallem idą bardzo dobre wyniki finansowe – w pierwszym półroczu 2014 obroty najemców były wyższe o ponad 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Po 4 latach istnienia na tarnowskim rynku obiekt przechodzi rekomercjalizację, a jego tenant mix rozwija się szczególnie w segmencie silnych, jakościowych marek ze średniej półki cenowej. Gemini Park Tarnów znajduje się w północnej części miasta, w sąsiedztwie największych osiedli mieszkaniowych o potencjale 40 tys. mieszkańców, oraz autostrady A4 i trasy krajowej 75, dzięki czemu odwiedzane jest nie tylko przez mieszkańców miasta, ale i całego regionu. Wizytówką tarnowskiego Gemini są niestandardowe akcje promocyjne, np. zorganizowana w 2012 r. kampania Zamieszkaj w Gemini. Działalność obiektu jest mocno osadzona w dziedzinie CSR poprzez bliską współpracę ze Stowarzyszeniem Siemacha.

Gemini Holding na Shopping Center Forum zaprezentuje także trzecią, planowaną inwestycję – Gemini Park Tychy. Dzięki szerokiej, kompleksowej ofercie handlowej i obszarze oddziaływania ok 2,5 mln osób, obiekt będzie jednym z największych kompleksów handlowych na Górnym Śląsku. Nowa inwestycja to efekt długofalowej strategii rozwoju i podnoszenia standardów centrów handlowych Gemini Park, które prowadzą do uzyskania ponad 100 tys. mkw. nowej powierzchni.

Wszystkie projekty Gemini Holding będzie można znaleźć na stoisku nr 4.6.

Gemini Holding to krakowska firma, która od dwudziestu lat działa na polskim rynku deweloperskim. Historia firmy rozpoczęła się w 1993 roku od współpracy z British Petroleum. W kolejnych latach współpracowała przy realizacji obiektów dla sieci: Géant, Carrefour, Tesco, Lidl na terenie całej Polski. Przełomowym krokiem w rozwoju firmy było rozpoczęcie budowy nowoczesnych centrów handlowych przez spółki należące do Gemini Holding. W portfolio znajdują się dwa takie obiekty: Gemini Park Bielsko-Biała otwarty w maju 2009 r. i Gemini Park Tarnów otwarty w sierpniu 2010 r. W planach firmy są także kolejne inwestycje: Centrum Handlowe Gemini Park Tychy, pasaż handlowy w Zakopanem, projekty w innych miastach na Śląsku oraz w Krakowie.

GREM Gemini Real Estate Management to spółka należąca do Gemini Holding, zajmująca się zarządzaniem centrami handlowymi i obiektami komercyjnymi. Obecnie firma zarządza dwoma centrami handlowymi: Gemini Park Bielsko-Biała oraz Gemini Park Tarnów, o łącznej powierzchni wynoszącej blisko 130 tys. mkw. Spółka zajmuje się również działalnością doradczą w zakresie rynku nieruchomości oraz wynajmem powierzchni komercyjnych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016