Forbis Group: meble na wymiar jako podstawa aranżacji butiku

Butik Marella

Butik Marella zaprojektowany przez Forbis Group

W butikach oferujących odzież, biżuterię czy dodatki, słowem w całym sektorze fashion, równie ważny co asortyment jest wystrój. Jednym z najbardziej znaczących elementów aranżacji są meble, najczęściej projektowane i wykonywane na wymiar. Pełnią ważną funkcję – są nie tylko stylowym wykończeniem, ale również solidnym i wytrzymałym elementem wyposażenia – uważają przedstawiciele firmy Frobis Group, która zajmuje się projektowaniem i produkcją mebli na zamówienie w fabryce mebli Forbis Piemar.

Meble są jednym z najważniejszych elementów wystroju salonu sprzedaży. Muszą łączyć w sobie design, funkcjonalności i wytrzymałość. W dodatku bardzo ważne, by swoją formą wpisywały się w wystrój salonu i uzupełniały go o funkcję użytkową. Bez względu na to, czy mowa o regale wnękowym, wyspie służącej ekspozycji akcesoriów, czy wygodnym fotelu w części wspólnej przymierzalni – każdy element umeblowania powinien idealnie wpisywać się w charakter otoczenia sprzedaży. Spełnienie tych wszystkich kryteriów to nie lada wyzwanie dla projektantów i wykonawców.

– Nasze doświadczenie w realizacjach dla marek fashion pokazuje, że umeblowanie butiku zgodnie z założeniami projektowymi wymaga indywidualnego podejścia. Biorąc pod uwagę specyfikę branży retail opierającą się na krótkich terminach realizacji, zdecydowaliśmy się na produkcję mebli na wymiar we własnej fabryce Forbis Piemar – mówi Marcin Powierza dyrektor zarządzający Forbis Group.

Salon Lancerto wykonany przez Forbis Group

Salon Lancerto wykonany przez Forbis Group

To co przemawia za takim rozwiązaniem i sprawia, że jest najbardziej korzystną formą współpracy dla inwestora, to optymalizacja czasu. Własna linia produkcyjna mebli na wymiar daje swobodę w kwestii decydowania, co i kiedy trafi do produkcji. Posiadanie własnej stolarni pozwala na efektywne kontrolowanie jakości mebli na każdym etapie procesu produkcji. Niezależność od czynników zewnętrznych i ograniczeń podwykonawców pozwala na skrócenie czasu realizacji.
Produkcja mebli „szytych na miarę” we własnej fabryce pozwala również na efektywne połączenie wizji projektanta, oczekiwań marki i kryteriów, jakie powinny spełniać meble w obiektach użyteczności publicznej. Marki premium w projektach wnętrz swoich butików preferują materiały najwyższej jakości, jak naturalne forniry, elementy chromowane, naturalną skórę, lite drewno i szkło. W salonach typu casual klient odnajdzie materiały kojarzące się z nieco bardziej swobodnym stylem – wypoczynkiem, komfortem, luzem. Z kolei marki ekonomiczne stawiają przede wszystkim na laminaty o jednolitej kolorystyce lub imitacje naturalnych materiałów. Aspekt funkcjonalny równoważy ten dekoracyjny, którego oczekuje inwestor. Nie możemy zapominać, że eksploatacja wyposażenia sklepowego jest intensywniejsza niż tego użytkowanego prywatnie. W produkcji mebli wykorzystuje się materiały dużo trwalsze niż te we wnętrzach mieszkalnych. Ze względu na ciągłe wycieranie, rysowanie, mycie, stosuje się surowce odporne na uszkodzenia mechaniczne i prawnie dopuszczone do stosowania we wnętrzach publicznych.

Ważnym aspektem jest również gwarancja jakości wykonania wyposażenia sklepu, zwłaszcza w przypadku mebli wykonanych na zamówienie. Wiele projektów Forbis Group dla międzynarodowych marek obejmuje aranżację wnętrz sklepowych w oparciu o już istniejące koncepty. Do zadań firmy należy między innymi zaimplementowanie projektu do warunków panujących w określonej przestrzeni, z zachowaniem wymogów wynajmującego i przepisów polskiego prawa. Układ wnętrz w przypadku butików tej samej marki jest inny w różnych galeriach handlowych – jedynym rozwiązaniem jest wykonanie mebli na wymiar. Meble tailor-made wykonane w fabryce Forbis Piemar stanowią wyposażenie m.in. butiku Armani Jeans, salonu z modą męską Lancerto, czy wnętrz z modą damską, jak Manila Grace, Furla, czy Marella.

Reklama

Galeria Jurajska