Subway

Sieć restauracji Subway, posiadająca blisko 42,6 tys. restauracji w ponad 100 krajach świata, dołącza do ponad 240 brandów, które do tej pory potwierdziły obecność na Shopping Center Forum 2014 Fall Edition.

– W wydarzeniu, jakim jest Shopping Center Forum sieć Subway bierze swój udział już drugi rok z rzędu. Uczestnictwo naszej sieci w Forum jest dla nas niezwykle ważne, ponieważ umożliwia utrzymywanie i rozwijanie kontaktów biznesowych, a także pozwala na poznanie nowych projektów. Ze zniecierpliwieniem czekamy więc na możliwość zapoznania się z długofalowymi prognozami oraz wizjami zarówno urbanistów, jak i inwestorów – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Michał Dorszewski, regionalny agent ds. rozwoju sieci Subway w Polsce.

Większość restauracji Subway jest zlokalizowana w galeriach handlowych. Sporą część stanowią także lokale, które mieszczą się przy głównych ulicach miast.

– Są to dobre lokalizacje na nasze restauracje ze względu na należyty przepływ klientów, ale stawiamy także na mniej typowe lokalizacje, takie jak: centra biurowe, stacje paliw czy dworce PKP i takich miejsc również poszukujemy – podkreśla Michał Dorszewski.

Subway

W strefie food court lokal Subway zajmuje średnio 30-40 mkw., jednak w przypadku braku dużej powierzchni na restaurację franczyzobiorcy sieci mogą prowadzić biznes w oparciu o koncept satellite store. Jest to punkt, którego zaplecze stanowi regularna restauracja. Dla przykładu: W Lublinie lokal oparty na tym koncepcie, mieszczący się w hipermarkecie E. Leclerc, zajmuje zaledwie 18 mkw. Pod względem lokalizacji system Subway należy do najbardziej elastycznych i przyjaznych dla franczyzobiorcy.

Przypomnijmy, sieć restauracji Subway jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią franczyzową na świecie z restauracjami szybkiej obsługi. W Polsce pierwsza restauracja Subway powstała w 2000 r. w Warszawie, w okolicy Giełdy Papierów Wartościowych. Subway posiada obecnie ponad 42 tys. restauracji w 107 krajach z czego ponad 4,5 tys. lokali w samej Europie. W Polsce znajduje się obecnie 85 lokali (5września miało miejsce otwarcie kolejnej restauracji w Olsztynie).

Tylko w ostatnim czasie na liście uczestników Shopping Center Forum 2014 pojawiły się także takie marki jak Calzedonia, Triumph, Dominos Pizza czy Tatuum, Vistula Group i Claire’s.