Redan: dobry wynik sprzedaży jesiennej kolekcji

Top Secret

Top Secret, Redan

Grupa Redan podała szacunkowe przychody ze sprzedaży wypracowanej w sierpniu br. Obroty właściciela marek Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci TextilMarket wyniosły 46,6 mln zł. Sieć dyskontowa także kontynuowała wzrostowy trend. W części modowej firmę cieszy bardzo dobre przyjęcie jesiennej kolekcji.

– W sierpniu w sieci dyskontowej kontynuowaliśmy wzrostowy trend sprzedażowy. Naszym zdaniem potwierdza to po raz kolejny, że zmiany wprowadzone w TextilMarket m.in. w zakresie oferty oraz działań marketingowych mają charakter trwały. W efekcie spodziewamy się, że cały rok będzie dla segmentu dyskontowego bardzo udany – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

Kuszyński podkreśla, że sierpień był także udany w segmencie modowym.

– W części fashion bardzo cieszy nas, że na osiągnięty w tym okresie wzrost obrotów znaczący wpływ miała wysoka krajowa sprzedaż artykułów z nowej kolekcji jesień/zima 2014. Oznacza to, że sezonowa oferta jest atrakcyjna i dobrze odbierana przez klientów. Zapowiada to jej dobrą sprzedaż w kolejnych miesiącach. Także na Ukrainie sprzedaż liczoną w hrywnach oceniamy pozytywnie. Dewaluacja hrywny i konieczność przeliczenia walut powoduje jednak, że zanika pozytywny obraz całego segmentu fashion – dodaje Bogusz Kruszyński.

W sierpniu 2014 r. przychody Grupy Redan wyniosły 46,6 mln zł, czyli o 10,8 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Z tego 2,6 mln zł obrotów Grupy zostało uzyskane poprzez sprzedaż internetową, która w sierpniu 2014 r. wzrosła w tym kanale o 19,3 proc. r./r.

– To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę już stosunkowo wysoką bazę porównawczą. Efekty przynosi zwiększanie funkcjonalności serwisu, dzięki czemu klienci chętniej korzystają z tej formy zakupów – stwierdza wiceprezes zarządu Redan SA.

Na koniec sierpnia powierzchnia handlowa sieci wyniosła 104,2 tys. mkw., co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu do sierpnia 2013 r. Narastająco od początku roku obroty Grupy Redan wzrosły o 7,6 proc. i wyniosły 307,8 mln zł.

Sieć dyskontów odzieżowych TextilMarket w sierpniu br. wypracowała obroty o ponad 19 proc. większe niż przed rokiem, wynoszące 25,3 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 299 sklepy własne o łącznej powierzchni 64,3 tys. mkw. i była o ponad 5 proc. większa niż w sierpniu 2013 r.

W sektorze modowym sierpniowa sprzedaż odzieży i akcesoriów marek Top Secret, Troll i Drywash była o 2,2 proc. wyższa niż przed rokiem i wyniosła 21,3 mln zł. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży marek modowych w sierpniu 2014 r. wzrosła o niecałe 2 proc. względem sierpnia 2013 r. i wyniosła 39,9 tys. mkw.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska