Reserved strategia e-commerce

Sklep internetowy Reserved rozpoczyna ekspansję na rynki europejskie. W tym celu przemodelowano wygląd strony internetowej. Za nowy projekt graficzny odpowiada agencja Divante.

W lipcu ruszyła nowa wersja e-sklepu Reserved. Oprócz wersji polskiej i angielskiej, powstała również wersja niemiecka, a w przygotowaniu są kolejne. W tym roku LPP planuje rozpocząć sprzedaż w Niemczech.

Reserved strategia online
Niemiecka wersja internetowego sklepu Reserved

Nowe tendencje w projektowaniu

Sklep Reserved nadal działa na platformie Magento Enterprise. Funkcjonuje ona w trybie multi-site i napędza również sklepy innych marek LPP. W ramach projektu dla Reserved, Divante stworzyło nowy projekt graficzny oraz wdrożenie technologiczne. Sklep został stworzony w technologii RWD tak, aby wyświetlał się poprawnie na urządzeniach mobilnych.

Zmienił się przede wszystkim wygląd e-sklepu. Jak twierdzi Marcin Moska z Divante, w branży fashion widać tendencję tworzenia jak najbardziej minimalistycznych layoutów stron i pozbawiania ich wszystkich zbędnych elementów. Dlatego zmienił się wygląd strony głównej, na której obecnie dominują duże zdjęcia. Inna jest też karta produktu oraz sposób jej prezentacji. Modyfikacje dotyczą również nawigacji: uporządkowane zostały kategorie i działy takie jak lookbook czy trendy.

Ekspansja LPP

Jak podkreśla Divante, dużym wyzwaniem były aspekty wydajnościowe. W ramach prac zrealizowano szereg testów – w tym testy wydajnościowe, bezpieczeństwa oraz przeglądy kodu i optymalizacje. Z ramienia Divante za projekt odpowiadał zespół składający się z psychologa/projektanta UX, grafika, dwóch webmasterów, dwóch programistów, architekta aplikacji, project managera oraz testerów. W LPP za e-commerce odpowiedzialny jest Piotr Piechocki.

Prace prowadzono w modelu SCRUM, czyli podzielono je na mniejsze, trwające od tygodnia do miesiąca etapy, zwane „sprintami”. Część prac była wykonywana w siedzibie klienta, czyli w Gdańsku. Był to pierwszy projekt Divante zrealizowany dla grupy LPP.

LPP planuje stopniowo uruchamiać kolejne wersje językowe sklepu internetowego. W przygotowaniu jest obecnie wersja chorwacka. Reserved prowadzi również kilka wersji językowych strony domowej, niebędących sklepem internetowym.