kfc e-commerce

Sieć restauracji KFC, w Polsce należąca do koncernu AmRest, wprowadziła nowe rozwiązania w systemie składania zamówień. Teraz klienci mogą skorzystać z platformy internetowej i zamówić dania bezpośrednio do domu. O nowych usługach online opowiada Anna Trzcińska, brand manager w KFC.

Możliwość zamawiania posiłków online jest w KFC nowością – wcześniej wszystkie zamówienia trzeba było składać telefonicznie. „Za realizację techniczną odpowiedzialna jest firma 3E Internet Software House z Warszawy. Sama koncepcja platformy zamówień online opracowana została przez pracowników firmy AmRest.” – mówi Anna Trzcińska.

kfc ecommerce
Nowa strona KFC

Zapamiętywanie ulubionych dań

Strona działa zarówno w języku polskim, jak i angielskim. By przez internet zamówić kubełek z kawałkami kurczaka wystarczy założyć konto na stronie www.kfcdostawa.pl. Dzięki temu składanie kolejnych zamówień będzie łatwiejsze i szybsze – system zapamięta dania z naszej ostatniej transakcji, skracając czas następnych zamówień. „Złożenie zamówienia przez platformę kfcdostawa.pl jest wyjątkowo proste: zaznaczamy adres dostawy, wybieramy ulubione produkty z menu KFC, zatwierdzamy zamówienie i dokonujemy płatności online.” – mówi Maciej Jędrychowski, menedżer ds. projektów marketingowych marki KFC.

kfc e-commerce
Interfejs kfcdostawa.pl został ograniczony do minimum

Kierunek e-commerce

Tworząc system firma kierowała się chęcią ułatwienia procesu zamówień oraz chciała skierować serwis do osób młodych.

„Koncepcja dostawy produktów KFC do klientów okazała się świetnym rozwiązaniem, stąd pomysł na unowocześnienie możliwości zamawiania. Stwarzamy tym samym nowe, potencjalne okazje do zamawiania naszych produktów, zwłaszcza w czasie imprez, lunchy biurowych i innych spotkań. Dzięki temu mamy możliwość dotarcia do najbardziej opiniotwórczej z grup klientów – użytkowników internetu i portali społecznościach, a także osób młodych, które cenią sobie nowoczesne rozwiązania” – tłumaczy Anna Trzcińska.

Przyszłość mobilna

Kolejnym krokiem, jaki zrobi KFC będzie stworzenie aplikacji mobilnej. Nie wiadomo jeszcze kiedy to nastąpi, wcześniej KFC chce sprawdzić skuteczność podstawowej strony internetowej. „Z uwagi na szybko rozwijający się rynek m-commerce w Polsce, jest to naturalny krok w naszych działaniach. Decyzje w dużej mierze będą to zależały od wyników wprowadzanej właśnie platformy zamówień online” – mówi Anna Trzcińska.

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem marki La Tagliatella oraz trzech mniejszych konceptów: Blue Frog, KABB i Stubb’s. Obecnie Spółka zarządza ponad 700 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 13 krajach: Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rosji, na Węgrzech, w Hiszpanii, Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Indiach.