Lumiverso podczas SCF 2014 wskaże plusy technologii LED w centrach handlowych

Realizacja Lumiverso

Realizacja Lumiverso

Czym oświetlić sklep lub galerię handlową? Ekspert firmy Lumiverso wskazuje różnice między technologią LED a metalohalogenową. Okazuje się, że lampy diodowe to przyszłość oświetlenia w obiektach komercyjnych.

Wybrać tańsze oprawy metalohalogenowe czy nowoczesne LEDy? Redakcja Retailnet zapytała o to Szymona Kowiela z firmy Lumiverso, specjalistów od realizacji oświetlenia w obiektach handlowych. Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014 ekspert zdradzi, w który rodzaj oświetlenia warto inwestować.

– Decydując się na użycie konkretnej technologii, zwróćmy uwagę nie tylko na koszt jej zakupu. Zastanówmy się, jakie korzyści przyniesie nam w przyszłości i ile wyniesie nas jej utrzymanie – mówi redakcji Retailnet Szymon Kowiel z firmy Lumiverso.

Ekspert zaznacza, że oprawy LED są bardziej energooszczędne od metalohalogenowych. Rzadziej też ulegają awariom. To sprawia, że zarządca sklepu lub galerii nie będzie musiał ponosić kosztów ich częstej wymiany w przyszłości, a także zachowa pieniądza zaoszczędzone na przestrzeni lat. Ważny jest też sposób, w jaki oprawy wykorzystują energię.

– Metalohalogeny oddają większość energii pod postacią ciepła. To marnotrawstwo, które dodatkowo obciąża klimatyzację obiektu i sprawia, że pobiera ona więcej prądu. Oprawy LED są w tym względzie o wiele bardziej opłacalne – tłumaczy Szymon Kowiel.

Kolejną istotną różnicą między obiema technologiami jest ich żywotność. Jak długo świeci oprawa metalohalogenowa? Około 20 tys. godzin. To całkiem zadowalający wynik, ale i tak przegrywa z możliwościami opraw LED, które pozostają sprawne nawet po 40 tys. godzin świecenia.

– Należy pamiętać, że im dłużej nasze oprawy świecą, tym większe generują oszczędności. To dlatego technologia LED jest idealna dla tych, którym zależy na systematycznym zwiększaniu zysków w dłuższej perspektywie – dodaje Szymon Kowiel.

Ekspert zwraca również uwagę na fakt, że oświetlenia LED zwiększają komfort pracowników i klientów, a do tego pozwalają na efektowne realizacje oświetlenia dla różnych branż.

– Funkcjonalność lamp diodowych sprawia, że z ich zalet skorzystają przykładowo sklepy branży spożywczej, odzieżowej, ale też jubilerzy oraz drogerie. To oświetlenie, które można z łatwością dostosować do wymagań prowadzonego biznesu – mówi Szymon Kowiel.

Wniosek jest prosty. Jeżeli oświetlać, to tylko diodami. To gwarancja mniejszych kosztów, większych zysków, lepszej wydajności i dłuższego czasu pracy. Więcej o technologii LED i projektowaniu nowoczesnych systemów oświetlenia dla obiektów handlowych będzie można dowiedzieć się już podczas najbliższych targów Shopping Center Forum 2014 na stoisku 6.61 firmy Lumiverso.

Reklama

Galeria Jurajska