SCF 2014: intensywny okres dla rozwoju sieci Fabryka Formy

Fabryka Formy

Fabryka Formy

Przedstawiciele sieci Fabryka Formy z Ireneuszem Sękiem, prezesem zarządu na czele weźmą udział w jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014. Obecnie sieć klubów Fabryka Formy liczy 6 punktów zlokalizowanych m.in. w centrach handlowych. Jesienią 2014 roku spółka planuje otworzyć dwa kluby: w Atrium Felicity w Lublinie oraz w Atrium Copernicus w Toruniu.

– Przed nami bardzo intensywny czas – kluby Fabryki Formy powstają nie tylko w Wielkopolsce, ale na terenie całego kraju. Wszelkie eventy, typu SCF skupiające deweloperów, właściciel obiektów wielkopowierzchniowych, galerii handlowych są dla Fabryki Formy możliwością monitoringu sytuacji rynkowej – mówi portalowi Retailnet.pl Alicja Liczba, dyrektor marketingu i PR Fabryka Formy SA.

– Planowane inwestycje kolejnych klubów Fabryki Formy skupiają się na galeriach handlowych i dotychczasowe nasze działania wskazują na zasadność tej strategii działania – traffic galerii i traffic Fabryki Formy dają synergiczny efekt. Liczymy, że działania o sportowym i zdrowotnym stylu życia podejmowane przez Fabrykę Formy mają wymierny wpływ na wzrost aktywności Polaków w zakresie wysiłku fizycznego czy zdrowego stylu życia. W ostatnich latach odsetek osób ćwiczących wzrósł z 3-4 proc. na blisko 5-6 proc. w Polsce (wg Eurobarometr). Centra handlowe jako skupiska sporej grupy Polaków dają nam możliwość dotarcia do nich z fitnessem, dietą i zdrowym stylem życia właśnie – wyjaśnia Alicja Liczba.

– Rozwój klubów Fabryki Formy odbywa się według założonych planów i przebiega w sposób zrównoważony i stopniowy. W planach mamy kolejne otwarcia nowych klubów. Niewątpliwie rosnące w szybkim tempie zainteresowanie zdrowym stylem życia wpływa też na rynek nieruchomości. Szacowana wartość rynku fitness wynosi obecnie ponad 1 mld zł, natomiast w perspektywie trzech lat może ona wzrosnąć trzykrotnie, jak wskazuje raport Body Life. Nasycenie rynku fitness w Polsce oscyluje wokół 2 proc., a średni wskaźnik w Europie jest wyższy o prawie 6 proc., stąd przy założeniach zbliżenia się choć trochę do europejskich statystyk można przewidywać znaczący wzrost. To powoduje, że nie tylko centra handlowe i biurowce, ale również projekty deweloperskie i planiści miejscy uwzględniają często w swoich założeniach przestrzeń służącą aktywnemu wypoczynkowi. Obserwujemy wzrost liczby inwestycji deweloperskich, w których część wspólna budynku wyposażona jest w mini-siłownię, czy też powstające w wielu miastach siłownie na świeżym powietrzu z urządzeniami fitness typu outdoor – mówi Alicja Liczba.

– Nie bez znaczenia jest też fakt, że coraz częściej jednym z najważniejszych kryteriów wyboru lokalizacji nowego lokum jest właśnie dostępność terenów rekreacyjnych, klubów fitness czy innych obiektów sportowych. FabrykaFormy poszukuje lokalizacji, ale też coraz częściej osoby zarządzające tymi obiektami kontaktują się z nami – dodała Alicja Liczba.

Fabryka Formy SA od 2009 roku prowadzi działalność w obszarze Fitness&Wellness, od 2011 roku jest również notowana na rynku NewConnect. Przyjęty przez spółkę model biznesowy zakłada budowę nowoczesnej sieci centrów fitness w Polsce pod nazwą Fabryka Formy. Obecnie sieć składa się z 6 klubów: Cinema City Kinepolis, Galeria Green Point, Galeria Sucholeska Suchy Las, Galeria Mallwowa (Poznań), CH Panorama (Gorzów Wlkp.) oraz w Galeria Amber (Kalisz). Pierwszy klub Fabryki Formy, który powstał w 2009 roku, ma ponad 3 tys. mkw., kolejne – około 1,5 tys.–1,7 tys. mkw.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016