handel transgraniczny

Według raportu przygotowanego przez firmę OC&C Strategy Consultants przy współpracy z Google, do końca obecnej dekady handel transgraniczny na sześciu największych rynkach e-commerce wzrośnie pięciokrotnie i w roku 2020 osiągnie wartość 130 miliardów dolarów.

Autorzy opracowania podpowiadają e-detalistom jaką strategię należy przyjąć planując międzynarodową ekspansję. Raport przedstawia dane opracowane na podstawie wyszukiwań w Google na sześciu największy rynkach e-commerce: Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, krajach skandynawskich, Holandii oraz Francji. Wyniki pokazują że rynek e-commerce staje się co raz bardziej globalny i połączony, a handel pomiędzy krajami stale rośnie.

E-commerce = zasięg globalny

Z raportu wynika, że wiodącym na świecie e-eksportem towarów jest Wielka Brytania, której nadwyżka handlowa wyniosła w 2013 roku miliard dolarów. Dalej w zestawieniu znalazły się Stany Zjednoczone i Niemcy, mające odpowiednio 180 i 35 milionów dolarów nadwyżki w 2013 roku.

Na świecie powstaje coraz więcej firm, które posiadają globalny zasięg tylko i wyłącznie dzięki e-commerce. W niektórych przypadkach sukces został osiągnięty dzięki ciekawym modelom biznesowym – połączeniu tradycyjnej sprzedaży z kanałem online. Ale coraz więcej firm decyduje się wyłączne na obecność online – te firmy mogą liczyć na łatwą i szybszą ekspansje międzynarodową.

Peter Fitzgerald, Country Sales Director w Google UK, powiedział: „Globalny wzrost liczby osób z dostępem do internetu w połączeniu ze wzrostem zaufania konsumentów zapewnia idealne warunki rynkowe dla cross border e-commerce. Sukces brytyjskich detalistów można częściowo przypisać temu, że w Wielkiej Brytanii istnieje najbardziej zaawansowany rynek e-commerce na świecie. Ważny jest także wysoki poziom zaufania klientów do międzynarodowych marek i sprzedawców detalicznych. Patrząc w przyszłość, każdy sprzedawca, który chcą wejść nasz rynek, musi przyjąć strategię cyfrową. To podstawowy warunek sukcesu”.

Powiększ obraz

Global Retail e-mpire_Infographic Final

 

Pionierami w sprzedaży detalicznej online są Amazon i eBay. Ale rosnąca liczba wyspecjalizowanych e-sklepów to znak, że na rynku istnieją jeszcze liczne nisze. W ostatnich latach sukces w sprzedaży cross border odniosły firmy o bardzo zróżnicowanym profilu działalności. Byli wśród nich „czyści” gracze internetowi jak Asos, iHerb czy Zalando; sklepy wielokanałowe, takie jak Sephora czy Pandora; marki luksusowe i sportowe takie jak Burberry, Hugo Boss, Adidas czy Lacoste.

Anita Balchandani, Partner w firmie OC&C, stwierdziła: „W ciągu następnej dekady handel w internecie stanie się jeszcze bardziej międzynarodowy. Stanowi to wielką szansę dla detalistów, ale też olbrzymie wyzwanie. Sprzedawcy muszą opanować nowe umiejętności i zrozumieć zasady działania międzynarodowych rynków.