Adobe m-commerce

W swoim najnowszym opracowaniu „2014 Mobile Benchmark Report” firma Adobe analizuje, jak zmienia się świat m-commerce pod wpływem urządzeń mobilnych.

W raporcie zawarte są trzy kluczowe dla sprzedawców wielokanałowych wnioski:

  1. Klienci wolą przeglądać strony e sklepów na urządzeniach o większych wyświetlaczach. Dlatego Apple powinien zwiększyć ekrany iPhone’ów.
  2. Na urządzeniach mobilnych zaczynają dominować dwie platformy społecznościowe. Pinterest jest najbardziej „mobilną” platformą społecznościową, z kolei założony przez Davida Karpa blog społecznościowy Tumblr staje się portalem, który przynosi reklamodawcom największe przychody.
  3. Powszechne staje się wykorzystanie technologii iBeacon.

Raport sporządzono na podstawie 18 miliardów wizyt na ponad 10 tysiącach stron oraz audycie 700 aplikacji mobilnych. Ponadto przeprowadzono 3000 ankiet z użytkownikami urządzeń oraz z 100 z marketingowcami największych amerykańskich marek.

Klienci chcą większych wyświetlaczy

„Rynek urządzeń mobilnych ciągle ewoluuje. Producenci urządzeń muszą nadążać za nowymi formami reklam i trendami w marketingu, a także innowacjami technologicznymi i oczekiwaniami klientów” – komentuje John Mellor, wiceprezes Adobe Marketing Cloud. „Pomiędzy największymi markami zacieśnia się rywalizacja o mobilnego klienta. Rok 2015 będzie rokiem przemian rynkowych. Reklamodawcy będą musieli dostarczać wysoce spersonalizowane treści na wszystkich typach urządzeń”.

Z raportu wynika, że użytkownicy chcą korzystać z urządzeń o większych wyświetlaczach. Smartfony o dużych ekranach napędzają bowiem ogromy ruch na stronach internetowych. Czterocalowe lub większe urządzenia są wykorzystywane do przeglądania witryn o 132% częściej niż rok temu, zaś te o ekranach mniejszych niż cztery cale – o 11% rzadziej. Stopień wykorzystania tabletów praktycznie się nie zmienił, wzrósł zaledwie o 1,8%.

Geotargetowanie staje się normą

Na znaczeniu zyskują także media społecznościowe. 36% wszystkich wizyt na stronach e-sklepów, wygenerowanych przez social media, pochodzi z urządzeń mobilnych. Najbardziej „mobilną” platformą społecznościową jest Pinterest. 64% mobilnych wizyt w e-sklepach, przekierowywanych z social media, jest inspirowanych przez ten właśnie portal. Z kolei serwis Tumblr napędza największe obroty w stosunku do liczby kliknięć – aż o 39% więcej niż Facebook.

Adobe informuje również, że wynalazki takie jak iBeacon czy geotargetowanie wchodzą do głównego nurtu m-commerce. Technologię iBeacon wykorzystuje już 18% osób, które zarządzają .mobilnymi kampaniami reklamowymi Oczekuje się, że ich liczba wzrośnie dwukrotnie w 2015 roku. 49% marketingowców wykorzystuje GPS, aby dotrzeć do użytkowników mobilnych. Z kolei 33% klientów korzysta ze smartfonów robiąc zakupy w salonach sprzedaży.