Monobrandowe sklepy Wrangler będą otwierane w największych miastach

Salon Wrangler

Salon Wrangler

Pod koniec sierpnia br. spółka VF Polska Distribution otworzyła pierwszy samodzielny sklep Wrangler w Polsce. O planach rozwoju marki redakcja Retailnet rozmawia z Markiem Hińczem, dyrektorem zarządzającym, VF Polska Distribution.

Dlaczego zdecydowaliście się na otwarcie samodzielnego sklepu Wrangler właśnie w Polsce, w warszawskim centrum handlowym?

Zdecydowaliśmy się na otwarcie samodzielnego sklepu marki Wrangler, aby polskim klientom dać możliwość dalszego pozytywnego doświadczania kontaktów z marką. Arkadia jest centrum handlowym, które odniosło ogromny sukces, także dla nas jest najważniejszym punktem na mapie polskich galerii handlowych. Mamy tam ogromną bazę lojalnych konsumentów, była to zatem okazja, aby próbować przekuwać te doświadczenia w jeszcze większy sukces.

Czy macie już sprecyzowane plany odnośnie kolejnych otwarć salonów Wrangler w Polsce?

Będziemy dalej obserwować rynek polski, jeśli zidentyfikujemy kolejne szanse w kluczowych, największych miastach, będziemy je wykorzystywać i tam otwierać samodzielne sklepy Wranglera.

Czy podobne salony będą powstawać w innych częściach Europy?

Otworzyliśmy już kilka sklepów Wranglera w Niemczech i na tym rynku planujemy dalsze otwarcia. Przyglądamy się także innym, kluczowym dla Wranglera rynkom.

Jak zatem będzie przebiegała ekspansja salonów Lee/Wrangler?

Zamierzamy kontynuować politykę otwierania sklepów wspólnych dla Lee i Wranglera, jako że jest to formuła, która sprawdza się dla nas najlepiej. W przyszłości będą to zatem sklepy wspólne, jak i samodzielne w najlepszych galeriach handlowych w Polsce.

Czy sklepy samodzielne Wrangler będą bardzo różniły się wystrojem od tych z siecią Lee?

Tak, projekt sklepów samodzielnych jest inny, pozwala na pełniejsze zaprezentowanie atutów marki. Wnętrze sklepu świetnie oddaje naturę marki: postarzany metal, drewno i akcesoria nawiązują do dziedzictwa marki a jednocześnie wspaniale podkreślają atuty aktualnych kolekcji. Stal użyta w systemach prezentujących dżinsy nawiązuje do stylu industrialnego, do półek w meblach wykorzystywane są odzyskane, stare drewniane deski w naturalnych kolorach.

Czy te same kolekcje odzieży Wrangler będą dostępne zarówno w samodzielnych sklepach Wrangler i sklepach z marką Lee?

Tak, w samodzielnych sklepach będziemy proponować tę samą kolekcję, którą klienci będą mogli znaleźć w sklepach wspólnych z Lee, ale jako, że przestrzeń na jedną markę jest znacząco większa, proponowany asortyment także będzie szerszy i w większym wyborze.

Marka Wrangler należy do VF Corporation. Odział polski, VF Polska Distribution, przyjął taki model dystrybucji, w którym marka Wrangler dzieli przestrzeń sklepu wraz z inną marką z portfolio VFC, marką Lee. Sieć sklepów marek Lee i Wrangler, które są w większości duobrandowe, liczy w Polsce ponad 200 punktów sprzedaży.

Wrangler jest częścią VF Corporation. Do VF należą między innymi takie marki jak Lee, Vans, Timberland, The North Face, 7 For All Mankind i Napapijri.

Historia marki Wrangler sięga 1904 roku, kiedy to Charlie Hudson założył w Greensboro w Karolinie Północnej (USA), przedsiębiorstwo Hudson Overall Company. W 1919 r. firmę przemianowano na Blue Bell, a w 1947 r., gdy do oferty wprowadzono gamę dżinsów dla kowbojów, jej nazwę zmieniono na Wrangler, co oznacza właśnie kowboja.

Przedstawiciele spółki VF Polska Distribution będą uczestnikami jesiennej edycji Shopping Center Forum.

Reklama

Galeria Jurajska