FootFall Indeks Polska: wyniki słabsze niż rok temu

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Zgodnie z zapowiedziami ekspertów z firmy Experian, spada odwiedzalność w polskich centrach handlowych.

W 36 tygodniu 2014 roku FootFall Indeks Polska spadł o 9,8 proc. w porównaniu z poprzednim 35 tygodniem. O 6,1 proc. spadła także odwiedzalność w skali rok do roku. Z kolei skumulowany indeks spadł o 5,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

– Po tym, jak tłumnie odwiedzaliśmy centra handlowe przed końcem sierpnia, przyszedł moment uspokojenia. Mamy spadki we wszystkich trzech porównaniach, wyniki są słabsze niż rok temu, ale strata skumulowana znów się nieco zmniejszyła. Przed nami okres delikatnych spadków, które mogą nawet lekko się zwiększyć, jeśli pogoda nadal będzie letnia, sucha i słoneczna – skomentował sytuację Maciej Kowalczyk, analityk z firmy Experian.

Zgodnie z zapowiedziami analityków najbliższe tygodnie także nie przyniosą wzrostu odwiedzalności w polskich centrach handlowych. Lepszych wyników można się spodziewać dopiero w listopadzie, kiedy klienci zaczną przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia.

Odwiedzalność bada irlandzka firma badawcza Experian plc. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.

Reklama

Galeria Jurajska