Innowacyjne rozwiązania dla e-sklepów na SCF 2014

i-sklep

Wartość polskiego handlu w sieci wzrosła z 3 mld zł w 2005 roku do 26 mld zł w roku 2013. Według badania Europe B2C Ecommerce Report, Polska wciąż notuje dwucyfrowy wzrost w sektorze e-commerce. W ostatnim badaniu wyniósł on aż 24 proc. To dlatego na polskim rynku pojawiają się firmy, które wdrażają na rynek e-sklepy popularnych detalistów.

Podczas Shopping Center Forum 2014 będzie można dowiedzieć się więcej na temat synergii między sklepem online i offline na stoisku firmy i-sklep (nr 1.9).

Z przedstawicielami firmy będzie można porozmawiać przede wszystkim o tym, jakie warunki powinien spełniać nowoczesny e-sklep.

– Istotnym elementem są rezerwacje produktów w sklepie internetowym z możliwością sprawdzenia ich przez klienta w stacjonarnym salonie sprzedaży. Stworzone rozwiązanie ma kilka kluczowych zalet. Po pierwsze uwiarygadnia producenta – klient wie, że może zamówić produkt online (na przykład ubranie) i w salonie sprzedaży dokonać przymiarki. Jeśli dobrze opiszemy rozmiarówkę na stronie sklepu internetowego, klient tylko potwierdzi wcześniejszy wybór i dokona zakupu. Po drugie, tym sposobem marka zwiększa zaufanie do sklepu internetowego. To z kolei pozwoli w długoterminowym procesie zwiększyć sprzedaż online. A sklep internetowy będzie generował dużo mniej kosztów stałych niż salon sprzedaży w dobrej lokalizacji – mówi w rozmowie z Retailnet Grzegorz Wagner – New Business Manager, i-sklep.pl.

– Ważnym elementem jest też integracja stanów magazynowych wszystkich placówek stacjonarnych ze sklepem internetowym. Dobry program ERP i jego integracja pomiędzy sklepem internetowym, a sklepem stacjonarnym to jeden z kluczowych czynników pozwalających na pogodzenie obu światów sprzedaży – online i offline. Dzięki takiej integracji podczas zakupu w jednym kanale, produkty automatycznie zarezerwują się w systemie i nie będą mogły być sprzedane później innej osobie. Pełna automatyzacja wszystkich procesów przyspiesza także obsługę klienta i praktycznie eliminuje możliwość popełnienia błędów przez pracowników – dodaje Mateusz Kowalczyk – B2B Manager, i-sklep.pl.

Istotne jest również dostosowanie sklepu internetowego do nowych zachowań konsumenckich. Według badań IAB Polska w 2013 roku 54 proc. internautów łączyło się za pomocą smartfona. Mobilność Polaków to nie jest już wizją przyszłości. To rzeczywistość. Na co dzień widać to w supermarketach, gdzie klienci stając przed rzędem telewizorów porównują ich ceny w internecie. Wszystkie procesy zakupów online również trzeba dostosować do zmieniających się trendów.

– Obecnie wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem są sklepy internetowe w Responsive Web Design. Dzięki zastosowaniu tej funkcjonalności, strona sklepu automatycznie dostosuje się do rozmiarów wyświetlacza każdego smartfona czy tableta. Należy też zwrócić uwagę na ujednolicenie programów lojalnościowych dla klientów niezależnie od miejsca zakupu (sklep internetowy lub sklep stacjonarny). Pozyskanie nowego klienta jest kilkakrotnie droższe, niż utrzymanie dotychczasowego. Dlatego programy lojalnościowe przynoszą realne korzyści dla producentów. Pozwalają im „zatrzymać” przy sobie klientów. Programy te są również atrakcyjne dla klientów. Kupują oni produkty w atrakcyjniejszych cenach i czują się bardziej docenieni. Jeśli jednak programy te będą działać różnie w różnych kanałach sprzedaży, może wprowadzić to duże zamieszanie i dezorientację wśród klientów. Najważniejsza powinna być sama sprzedaż, a jej kanał schodzi na drugi plan – twierdzi Mateusz Kowalczyk – B2B Manager, i-sklep.pl.

Według przedstawicieli firmy także istotne jest stworzenie systemu zwrotów w stacjonarnych sieciach sprzedaży produktów kupionych online. Rozwiązanie to pozwala poczuć klientowi pełną swobodę wyboru. Może on zwrócić produkt w domu korzystając z opcji door-to-door lub zrobić to samo w salonie sprzedaży. To sprawia, że klient czuje się komfortowo i wie, że zawsze może zgłosić się do danej marki.

Firma i-sklep tworzy dedykowane sklepy internetowe w Responsive Web Design. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez 50-cio osobowy zespół. Pozwala ono elastycznie dostosować się do partnera i jego wymagań. Dzięki takiemu podejściu klienci są liderami swoich branż i wyróżniają się na tle konkurencji innowacyjnymi i skutecznymi rozwiązaniami. Wśród klientów firmy znajdują się także marki mające sieci sprzedaży w całej Polsce, jak Distance czy Monnari.

SCF odbędzie się 17-18 września 2014 roku w Warszawie. Więcej informacji o Forum TUTAJ.

Reklama

Galeria Jurajska