Toys

Amerykański lider na rynku artykułów dziecięcych i zabawek ujawnia swoje plany marketingowe związane ze zbliżającym się sezonem świątecznym. Firma Toys”R”Us wprowadza darmowy system sprzedaży ratalnej, zaktualizowany program lojalnościowy oraz usprawnienia w systemie nawigacji i wyszukiwania produktów.

Program lojalnościowy

„Toys”R”Us skupia się w tym sezonie na usprawnieniu sprzedaży wielokanałowej. Aby sprostać rosnącemu popytowi na prezenty świąteczne i ułatwić zakupy, wprowadziliśmy kilka udogodnień dla klientów. Rozszerzamy też ofertę i dbamy o to, by najpopularniejszych produktów nie zabrakło w magazynach” – zapewnia Hank Mullany, prezes firmy.

Firma uruchomiła więc nową wersję programu lojalnościowego Rewards”R”Us. Jego członkowie otrzymają jeden punkt za każdego wydanego w Toys”R”Us dolara, niezależnie od tego czy kupują online czy w sklepie. Jeden taki punkt to 25 centów do ponownego wydania w sklepie. Klienci będą mogli kumulować punkty do wartości 200 dolarów i realizować je w ciągu 60 dni. Z kolei posiadacze kart kredytowych „R”US otrzymają dwa punkty za każdego dolara wydanego online bądź w sklepie stacjonarnym marki.

Darmowy system rat

Z okazji świąt, Toys”R”Us anuluje również opłaty za swój program sprzedaży ratalnej. System znany w Stanach Zjednoczonych jako „layway” polega na tym, że klient rezerwuje w sklepie produkt (lub kilka produktów) wpłacając część ich łącznej ceny. W przypadku Toys”R”Us jest to minimum 10%. Następnie klient wpłaca kolejne transze, a po wpłaceniu całości, otrzymuje swój zakup. System ten stał się popularny w czasach Wielkiego Kryzysu w latach 30. XX wieku, zaniknął po wprowadzeniu kart kredytowych, lecz odżył po kryzysie finansowym 2008 roku.

Wyszukiwanie prezentów

Aby ułatwić klientom świąteczne zakupy, Toys”R”Us wprowadza również usprawnienia w nawigacji, zarówno w salonach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym. Klienci wchodzący do sklepów otrzymają mapki wskazujące lokalizację poszczególnych kategorii produktów. Pojawią się również nowe oznakowania, które wskażą, gdzie znajdują się najbardziej popularne w sezonie świątecznym produkty czy marki.

W sklepie internetowym natomiast zaktualizowane zostanie narzędzie Gift Finder. W każdej kategorii produktów wyświetlą się najbardziej popularne prezenty. Będzie można również wyszukiwać je według wieku i przedziału cenowego, zawężając wyniki według marki i rodzaju produktu.