zdjęcia produktowe

Merchandising wizualny to kluczowy element promocji w sprzedaży internetowej. Niestety, nadal znaczna część detalistów e-commerce nie wie jak skutecznie zaprezentować oferowane produkty.

Istnieje wiele czynników, które pozwalają lepiej zaprezentować produkt. Sprzedawca internetowy musi mieć pewność, że zdjęcia najlepiej oddają wygląd i funkcjonalność oferowanych artykułów. Jeśli nie spełniamy pewnych standardów, klienci nie będą chcieli odwiedzać naszego e-sklepu.

Firma MineWhat, oferująca platformę analityczną dla sklepów e-commerce, opublikowała infografikę, która opisuje 6 kluczowych sposobów na lepszą prezentacje produktów.

1. Zdjęcia wysokiej jakości

Aż 75% konsumentów twierdzi, że najbardziej zależy im na zdjęciach produktów w wysokiej jakości. 66% chciałaby mieć możliwość przejrzenia dodatkowych ujęć produktów również w wysokiej jakości. Natomiast 61% chciałby mieć możliwość przybliżania zdjęcia w celu sprawdzenia wszystkich detali przedmiotów. 40% konsumentów lepiej reaguje na zdjęcia niż na opisy produktów.

Jakie więc powinny być idealne zdjęcia produktowe? Na pewno powinny być w wysokiej rozdzielczości i dobrze doświetlone. Ważne jest też fotografowanie ciekawych detali danego produktu oraz robienie zdjęć ukazujących produkty pod wieloma kątami.

Należy też pamiętać aby tło w naszych zdjęciach było neutralne oraz żeby wszystkie zdjęcia były responsywne.

2. Prezentacja produktów w użyciu

Klientom zależy na oglądaniu produktów w akcji. Jeśli firma sprzedaje ubrania, to prezentujemy je na modelu/modelce. Jeśli sprzedajmy sprzęt to klient chce go zobaczyć w użyciu. Według badań przeprowadzonych przez MineWhat produkty prezentowane na zdjęciach z wykorzystaniem modeli mają konwersję większą o 33%.

3. Tworzenie filmów z produktem

Większość znanych marek posiada swój dedykowany kanał na YouTubie. Warto pomyśleć o prezentowaniu produktów za pomocą filmów. 85% klientów po obejrzeniu filmu jest skłonna dokonać zakupu.

4. Ciekawy layout strony

Ważne żeby format zdjęć był spójny z layoutem strony. Fotografie powinny być w odpowiednich rozmiarach, a kolory muszą ze sobą współgrać. Jeden na czterech klientów jest niezadowolony z zakupu ponieważ produkt w rzeczywistość nie przypomina tego na stronie internetowej.

5. Fotografia 3D

Warto umożliwić klientom przeglądanie produktów w 3d. Najlepiej, żeby model 3D posiadał funkcje przybliżania i oddalania co jeszcze lepiej pozwoli dojrzeć nawet najmniejsze szczegóły. 61% klientów chce mieć opcję przybliżania zdjęcia. Modele 3D produktów zwiększą sprzedaż o 20%.

6. Przestawianie unikalnych cech produktu

Warto pomyśleć o nietypowych ujęciach, na przykład od środka. Warto również pokazać wszystkie opcje kolorystyczne żeby urozmaicić wybór. Klienci którzy znają wszystkie szczegóły produktu są bardziej skłonni go kupić.

Powiększ obraz

6 porad e-commerce