MarcPol z rozwojem w różnych formatach

Zbigniew Grodzicki, MarcPol

Zbigniew Grodzicki, MarcPol

Galeria Podkowa należąca do spółki MarcPol zyskała nowych najemców różnych branż – Subway, Abra, Black Red White, Wakacje.pl oraz Ro-An.

Punkt restauracji Subway mieści się na parterze obiektu naprzeciwko głównego wejścia. Z kolei dwa sklepy z meblami należące do sieci Abra oraz Black Red White ruszą na przełomie września i października br. i będą znajdowały się na 1. piętrze galerii. Łącznie oba sklepy zajmą powierzchnię ok 1500 mkw. GLA . Biuro turystyczne Wakacje.pl oraz Ro-An już rozpoczęły działalność w obiekcie.

– Zawarcie kilku umów najmu zapewniło nam niemal pełne skomercjalizowanie całego obiektu. Stopień komercjalizacji wynosi prawie 100 proc. To duży sukces. Zakładamy, że w najbliższym czasie dopniemy listę mniejszych najemców podpisując ostatnie kontrakty – mówi dla Retailnet Zbigniew Grodzicki kierownik Działu Komercjalizacji i Zarządzania MarcPol SA.

Galeria Podkowa funkcjonuje od maja 2013 r. Obiekt oferuje łącznie ok. 11 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Spółka rekomercjalizuje i planuje modernizacje swoich galerii handlowych. Tylko w pierwszej połowie 2014 roku sieć podpisała kilkanaście umów z nowymi najemcami oraz rozpoczęła planowanie zmian modernizacyjnych starszych obiektów. Według przedstawicieli firmy w finalną fazę wchodzi również komercjalizacja najnowszej inwestycji MarcPolu, czyli Centrum Handlowego Hit w Nowym Dworze Mazowieckim, którego otwarcie planowane jest na 2015 rok.

Jak ustaliła redakcja Retailnet MarcPol rozszerza też strategię rozwoju sieci o małe sklepy osiedlowe typu convenience. Nowy koncept sklepów o powierzchni od 200 do 400 mkw., ma wyróżniać się na rynku dużą ofertą produktów świeżych od polskich dostawców, które będą codziennie dostarczane do sklepów. Niebawem ma zostać sfinalizowanych 12 umów najmu pod sklepy w nowym formacie.

– Do tej pory rozwój sklepów typu convenience nie był priorytetem naszej firmy. Jednak biorąc pod uwagę to, że skutecznie konkurujemy w segmencie supermarketów oraz przejmujemy wielu klientów zagranicznym sieciom dyskontów i hipermarketów, w planach rozwojowych uwzględnialiśmy więc inwestycje w małe powierzchnie handlowe – mówi Iwona Zarucka, wiceprezes zarządu spółki Marcpol.

Z kolei 17 września br. ruszy kolejny sklep sieci MarcPol, tym razem w Turku, przy Al. Jana Pawła II. W sklepie o powierzchni sprzedaży 1400 mkw., zatrudnienie znajdzie ponad 40 osób.

MarcPol zarządza obecnie 70 sklepami, wśród których 59 stanowią supermarkety, a 11 to sklepy typu convenience.

Plany rozwoju sieci MarcPol w segmencie supermarketów na najbliższe lata przewidują budowę co najmniej 18 nowych sklepów rocznie, spośród których najwięcej zostanie otwartych w województwach wielkopolskim oraz mazowieckim.

MarcPol obecnie poszukuje atrakcyjnych lokalizacji działek pod supermarkety, a także możliwości wynajmu powierzchni w galeriach handlowych i gotowych wolnostojących obiektach.

Przedstawiciele firmy MarcPol będą obecni podczas SCF 2014 Fall Edition. W czasie Forum będzie można porozmawiać z Pawłem Chmielewskim, kierownikiem Działu Rozwoju MarcPol SA oraz Zbigniewem Grodzickim, kierownikiem Działu Komercjalizacji MarcPol SA.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska