Nowe Centrum Sopotu na SCF 2014

Nowe Centrum Sopot

Nowe Centrum Sopotu

Projekt Nowe Centrum Sopotu realizowany jest w oparciu o formułę PPP i zakłada wybudowanie na terenach przydworcowych wielofunkcyjnego obiektu handlowo – usługowego wraz z powierzchnią biurową, a także nowoczesnego dworca PKP oraz hotelu. Planowany termin otwarcia kompleksu to I połowa 2015 roku.

Powierzchnia GLA nowego projektu, którego inwestorem jest Bałtycka Grupa Inwestycyjna SA i Miasto Sopot, wynosi 9,5 tys. mkw. Powierzchnia biurowa w obiekcie zajmie 2,1 tys. mkw., a powierzchnia hotelowa 2 tys. mkw.

W ramach inwestycji przewidziana jest realizacja obiektów o charakterze kulturalnym i rekreacyjnym. Zmodernizowany zostanie układ komunikacyjny ulic Dworcowej i Podjazd łączących się z ul. Bohaterów Monte Cassino.

Obiekt wyróżnia doskonale zagospodarowana promenada wyłączona z ruchu kołowego, która stanowić będzie centralną część kompleksu z elementami małej architektury, zielenią miejską, interaktywną fontanną oraz ogródkami kawiarni i restauracji. Dla klientów kompleksu powstaną garaż podziemny na 240 samochodów oraz parking naziemny przy ul. Kolejowej.

– Budowa kompleksu rozpoczęła się w 2013 r. Do końca 2014 roku planowane jest osiągniecie stanu surowego zamkniętego, tak żeby w pierwszej połowie 2015 roku nastąpiło otwarcie Centrum. Równolegle z pracami budowlanymi prowadzone są roboty wokół obiektu, polegające na zmianie układu komunikacyjnego. Inwestor, Bałtycka Grupa Inwestycyjna SA, prowadzi proces wynajmu lokali handlowo – usługowych oraz powierzchni biurowej. Proces komercjalizacji wspierany jest przez spółkę Adept Investment z Warszawy – mówi portalowi Retailnet Robert Krupski, dyrektor ds. Najmu i Inwestycji Adept Investment.

W obiekcie, poza powierzchnią biurowo – hotelową, będą reprezentowani sieciowi najemcy różnych marek. Reprezentowane branże to: market spożywczy, drogeria, usługi typu: bank, telefonia komórkowa, biura podróży; drogeria, apteka, saloniki prasowe, najemcy z grupy modowej i obuwniczej. Z uwagi na turystyczny charakter miasta, bardzo mocno reprezentowana w obiekcie będzie oferta gastronomiczna. Z najemcami tej branży obecnie prowadzone są zaawansowane negocjacje.

Projekt prezentowany będzie podczas Shopping Center Forum 2014 na stoisku 1.5

Reklama

Galeria Jurajska