Handy, Bolesławiec
Handy, Bolesławiec

Podczas jesiennej edycji targów Shopping Center Forum 2014, grupa BOIG zaprezentuje dwa projekty spółki Redmond Development: Handy Park Bolesławiec i Handy Park Kalisz. Obie inwestycje firmy będzie można zobaczyć na stoisku 4.8.

– Targi Shopping Center Forum są najważniejszym wydarzeniem polskiej branży nieruchomości komercyjnych, dlatego zdecydowaliśmy się wziąć w nich udział. Mamy nadzieję, że koncept sklepów przeznaczonych do szybkich i wygodnych zakupów, jakim są centra handlowe sieci Handy, spotka się z pozytywnym odbiorem najemców, a nasza firma zyska nowe, cenne kontakty i partnerów biznesowych – mówi redakcji Retailnet Radosław Górski, dyrektor generalny Redmond Development sp. z o.o.

Centra handlowe sieci Handy zostały zaplanowane jako niewielkie obiekty handlowe typu convenience, umiejscowione w mniejszych i średnich miastach Polski. Pierwszym z zaprezentowanych przez Redmond Development projektów będzie Handy Park zlokalizowany w Bolesławcu – 40-tysięcznym mieście w woj. dolnośląskim, słynącym z produkcji porcelany i będącym popularną destynacją turystyczną zarówno dla gości z Polski, jak i Czech oraz Niemiec. Obiekt zaprojektowany został jako nowoczesny strip mall, położony przy najważniejszym węźle komunikacyjnym miasta – skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Cieszkowskiego oraz jednocześnie przy drodze krajowej nr 94, która jest jedną z ważniejszych tras tranzytowych w regionie.

W pobliżu znajduje się również zjazd z autostrady A4, łączącej Bolesławiec m.in. z Wrocławiem, Krakowem czy Niemcami. Handy Park Bolesławiec umiejscowiony będzie w bliskiej odległości od centrum miasta (kilkanaście minut pieszo). Na powierzchni ok. 2,5 tys. mkw. GLA znajdzie się kilkanaście lokali handlowo-usługowych, z konkurencyjną ofertą odpowiadającą na zapotrzebowanie okolicznych mieszkańców, pozwalającą na wygodne i szybkie dokonanie najpotrzebniejszych zakupów. Najemcami obiektu będą m.in. operator spożywczy, drogeria, apteka, marki odzieżowe, obuwnicze i sportowe, sklep z branży RTV AGD oraz inne punkty handlowo-usługowe. Dodatkowo, na terenie Handy Park Bolesławiec znajdzie się również restauracja szybkiej obsługi typu drive through. Dla wygody klientów wybudowany zostanie parking, mieszczący ok. 100 pojazdów. W zasięgu centrum (do 30 min. jazdy samochodem) znajduje się 175 tys. mieszkańców miasta i okolic, a także terenów przygranicznych Czech i Niemiec. Obecnie trwa komercjalizacja obiektu, za którą odpowiada spółka BOIG Property Consulting, a jego otwarcie zaplanowano na IV kwartał 2015 roku.

Kolejnym projektem zaprezentowanym przez spółkę Redmond Development będzie planowany projekt typu convenience – Handy Park Kalisz. Obiekt zlokalizowany będzie w drugim co do wielkości mieście woj. wielkopolskiego – liczącym ponad 100 tys. mieszkańców Kaliszu, położonym centralnie pomiędzy trzema dużymi miastami Polski: Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. Centrum zostanie wybudowane przy ul. Podmiejskiej, stanowiącej fragment drogi krajowej nr 25 prowadzącej do Kalisza z autostrady A1, oraz łączącej miasto z Ostrowem Wielkopolskim i Wrocławiem. DK 25 jest jedną z tras o najsilniejszym natężeniu ruchu w regionie. Planowana inwestycja zakłada realizację budynku typu strip mall o powierzchni ok. 2 tys. mkw. GLA, który zagospodarowany zostanie przez ofertę handlową w formacie convenience. W bezpośrednim sąsiedztwie działa również dyskont spożywczy Lidl oraz stacja benzynowa Lotos. Teren inwestycji otacza kompleks kilkunastu nowych, gęsto zaludnionych i dynamicznie rozwijających się osiedli mieszkaniowych, a w rejonie nie ma drugiego podobnego obiektu handlowego z kompleksową ofertą handlowo-usługową. Handy Park Kalisz będzie rozwiązaniem dla okolicznych mieszkańców, którzy chcą szybko, wygodnie i w niedalekiej odległości od miejsca zamieszkania dokonać najpotrzebniejszych zakupów. Otwarcie obiektu zaplanowano na II kwartał 2016 roku. Obecnie projekt jest w fazie przygotowawczej, a usługi doradcze dla inwestycji świadczy spółka BOIG Property Consulting.

Redmond Development sp. z o.o. to inwestor, obecny od ponad 10 lat na polskim rynku nieruchomości handlowych. Spółka prężnie działa na terenie całego kraju – dotychczas realizowała inwestycje w dużych miastach przy głównych ulicach handlowych. Specjalizuje się przede wszystkim w sektorze nieruchomości handlowych oraz w adaptacji nieruchomości do celów handlowych. Obecnie spółka rozszerza działalność na polskim rynku, angażując się aktywnie w inwestycje zgodne z nowymi kierunkami rozwoju gospodarczego i koncentruje się na szybko rozwijającym się sektorze małych centrów handlowych, które stają się wyznacznikiem nowoczesnego handlu w mniejszych i średnich miastach Polski.

Obydwa projekty będzie można zobaczyć podczas jesiennej edycji targów Shopping Center Forum na stoisku The Blue Ocean Investment Group nr 4.8