CCC planuje intensywny rozwój w 9 krajach i wejście na nowy rynek

CCC

– Rok 2014 i 2015 to koncentracja naszych wysiłków na rozwoju w 9 krajach. Będziemy otwierać sklepy w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech oraz rozwijać sieć franczyzową na rynku rumuńskim, gdzie funkcjonuje 20 sklepów CCC w tym formacie. Oprócz tych pięciu państw Europy Środkowej mówimy o czterech rynkach nowych: Austria, Słowenia, Chorwacja i Niemcy. Te rynki będą miały duży udział rozwoju sieci sprzedaży i będzie to widoczne w ciągu najbliższych kwartałów i miesięcy – mówi portalowi Retailnet Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC SA.

– Ponadto w 2015 roku planujemy uruchomić spółkę i rozpocząć działalność operacyjną na nowym rynku. Nie jest to kraj wielkości Niemiec, czy Polski ale zdecydowanie mniejszy. Pod koniec roku podamy więcej informacji na ten temat – mówi Piotr Nowjalis.

– Natomiast jeśli chodzi o rynek turecki to nie poddajemy się, będziemy w sposób konsekwentny i rozsądny budować sieć sprzedaży. Jest to kwestia czasu żeby przebić się do mentalności tureckiego klienta. Mamy już podpisaną umowę najmu na 3 lokalizację w Stambule – wyjaśnia Piotr Nowjalis.

– W Turcji mamy jedną lokalizację nieudaną, którą ja akceptowałem i drugą średnią – mówi Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC SA. – Teraz otwieramy duży sklep w jednym z dwóch największych centrów handlowych. Uważamy, że będzie to najlepszy sklep jeśli chodzi o traffic i lokalizację naszej sieci w Turcji – dodał Dariusz Miłek.

Spółka w pierwszym półroczu 2014 roku nabyła prawa do marki Sprandi.

– Nabyliśmy prawa do brandu Sprandi, który oferował obuwie i odzież sportową. Szukaliśmy jakiejś marki własnej, sportowej która nie ma dużych tradycji. Sprandi jest dobrze rozpoznawalna w Rosji, Czechach, Polsce i Słowacji. Znak towarowy marki jest zarejestrowany we wszystkich krajach, które nas interesują. Wiosną 2015 roku zaczynamy wprowadzać kolekcję Sprandi do sklepów własnych CCC – mówi Dariusz Miłek.

Strategia Grupy CCC zakłada osiągniecie pozycji lidera w krajach Europy Środkowej przy zachowaniu wysokich parametrów rentowności i zwrotu z kapitału własnego. W latach 2013-2015 Grupa CCC planuje powiększenie powierzchni handlowej o ponad 80 proc. (ponad 150 tys. mkw.). Aktualnie sieć sklepów CCC to ponad 700 placówek. Sprzedaż detaliczna prowadzona jest w ramach 3 sieci: CCC, Boti, Lasocki. W 2015 roku spółka planuje zwiększyć powierzchnię handlową o 70-80 tys. mkw., czyli przyrost 22-25 proc., a w styczniu uruchomić centrum logistyczne.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016