Sklep Kakadu
Sklep Kakadu, Kakadu

– Dzisiejsze czasy należą do najbardziej wymagających w historii spółki Kakadu. Spodziewamy się, że z każdym rokiem wymagania rynku będą rosły. Wzrost wymagań rynku to nie tylko efekt działań gospodarczych, politycznych czy też rozwoju technologii ale też w dużej mierze przemian jakie zachodzą w społeczeństwie polskim, które z każdym rokiem staje się społeczeństwem świadomym. A świadome społeczeństwo to świadomy klient, który jest motorem napędzającym zmiany w całym swoim otoczeniu – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Wojciech Filipczyk, prezes zarządu Kakadu sp. z o.o.

Spółka, zdając sobie sprawę z nadchodzących zmian opracowała strategię zwaną 3K, w skład której wchodzą: konsument, klient, Kakadu.

– Kolejność „K” nie jest przypadkowa. W branży zoologicznej konsumentem nie jest klient. Miano konsumenta przypada wszystkim zwierzakom, naszym pupilom o czym świadczy również nasz selling line „Całe dla zwierzaków”. Zadaniem Kakadu jako trzeciego ogniwa w 3K jest jednak skoncentrowanie, w takim samym stopniu, swojej uwagi na obu ogniwach czyli konsumencie i kliencie. Budując ofertę produktową koncentrujemy się na potrzebach konsumenta, natomiast klientowi oferujemy jakość obsługi, jakiej nie znajdzie w innych sklepach zoologicznych. Jednymi z najważniejszych elementów jakości obsługi klienta jest poszerzanie wiedzy pracowników z zakresu opieki i hodowli zwierząt towarzyszących oraz aranżacja i układ sklepu – podkreśla prezes Kakadu.

Kakadu inwestuje w wiedzę pracowników organizując cykliczne szkolenia oraz w swoje placówki dokonując niezbędnych zmian aranżacyjnych. Przykładem postępujących zmian jest sklep Kakadu w centrum handlowym Warszawa Wileńska, który w wakacje br. przeszedł „całkowitą metamorfozę”. Nowa aranżacja sklepu, zmiana układu półek i rozmieszczenia towaru wpływają na przyjemniejsze zakupy i mają ułatwić klientom poruszanie się po sklepie. Nowa odsłona Kakadu w CH Wileńska jest kontynuacją zmian wizerunkowych jakie Kakadu rozpoczęło w ubiegłym roku otwierając sklep w Poznań City Center.

– Jako lider branży zoologicznej w Polsce widzimy jeszcze wiele szans na rozwój sieci naszych sklepów. Do głównych obszarów rozwoju sieci zaliczamy lokalizacje uliczne w miejscowościach gdzie już funkcjonują sklepy Kakadu zlokalizowane w centrach handlowych oraz w miejscowościach, gdzie Kakadu jeszcze nie posiada swoich placówek. W szybszym rozwoju i ekspansji mają pomóc nam właśnie rozpoczęte zmiany organizacyjne w spółce, które przełożą się na lepszą efektywność naszego zespołu jak i na lepszą wydajność ekonomiczną. Naszymi celami na najbliższe lata są: stałe podnoszenie jakości obsługi, poszerzenie oferty produktowej i zaspokojenie potrzeb klientów i konsumentów tam, gdzie Kakadu jeszcze nie dotarło – podsumowuje Wojciech Filipczyk.

Kakadu to sieć sklepów zoologicznych. Placówki sieci zlokalizowane są na terenie całego kraju. Aktualnie spółka prowadzi ponad 40 sklepów.