westwing e-commerce

Milion pobrań – taki wynik odnotowała aplikacja mobilna Westwing w ciągu 12 miesięcy od jej wprowadzenia. W tym samym czasie udział urządzeń mobilnych w generowanej sprzedaży wzrósł dwukrotnie.

Westwing Home & Living wprowadził bezpłatną aplikację na urządzenia z systemami iOS i Android w sierpniu 2013 r. we wszystkich krajach, w których działa. W ciągu roku pobrało ją ponad milion osób, a sięga po nią średnio 20 tysięcy użytkowników tygodniowo. Największą popularnością aplikacja cieszy się we Włoszech i w Hiszpanii, zajmując odpowiednio 9. i 14. pozycję w rankingu iTunes Store w kategorii lifestyle. Z kolei największą liczbę pobrań odnotowano w Brazylii (ponad 200 tysięcy), Niemczech (180 tysięcy) i we Włoszech (140 tysięcy).

Stefan Smalla, CEO Westwing Home & Living: „Chcieliśmy, aby aplikacja była łatwa i przyjemna w obsłudze, a jednocześnie by jakość prezentowanych materiałów nie różniła się od tej, którą widzimy na dużych monitorach. Przykładowo, projektując funkcję zoom, zadbaliśmy o to, aby użytkownik smartfona mógł szybko otwierać zdjęcia produktów w wysokiej rozdzielczości – takiej, która pozwala zobaczyć strukturę materiału czy delikatne wzory”.

Westwing Android
Aplikacja Westwing na platformę Android

Udział m-commerce w sprzedaży online

W sierpniu 2014 r. Westwing Home & Living wygenerował 41% sprzedaży za pomocą tabletów i smartfonów i odsetek ten systematycznie rośnie. Przed wprowadzaniem aplikacji, zakupy poprzez urządzenia mobilne stanowiły 23% sprzedaży w całej grupie Westwing. Tak więc m-commerce miał znaczący wpływ na wzrost firmy, która w 2013 r. (w drugim pełnym roku działalności) niemal potroiła całkowitą sprzedaż netto – do 111 mln euro. Kupowanie poprzez urządzenia mobilne jest obecnie dla klientów równie atrakcyjne i wygodne jak za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów. Westwing skupia obecnie ponad 15 milionów użytkowników w 12 krajach na świecie, a 70% zamówień generują stali klienci.

„Wielu naszych klientów nie chce ograniczać się do jednego narzędzia. Kupujący chcą mieć możliwość ich zmiany w dowolnej chwili, w zależności od potrzeb. Aplikacja Westwing już teraz im to ułatwia, a my dalej pracujemy nad kolejnymi udogodnieniami” – tłumaczy Stefan Smalla.

Sprzedaż mobilna w Polsce

Także Polacy coraz częściej robią zakupy poprzez urządzenia mobilne, choć ich udział w sprzedaży nie rośnie tak szybko jak w krajach zachodnich. Westwing Polska odnotował w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaledwie 15% wzrostu udziału smartfonów i tabletów w sprzedaży, które obecnie generują 22% przychodów.

Nie oznacza to jednak, że Polacy nie wykorzystują urządzeń mobilnych podczas zakupów. Marta Suchodolska, dyrektor ds. stylu w Westwing Polska, komentuje: „Smartfony i tablety odgrywają dużą rolę na etapie przeglądania naszej oferty, ale zdecydowana większość klientów woli finalizować zakupy na laptopach i komputerze stacjonarnym. Staramy się zatem tak modyfikować naszą aplikację i stronę internetową, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom użytkowników”.