Macy's portfel elektroniczny

Podążając za najnowszymi trendami w sprzedaży wielokanałowej, amerykańska sieć odzieżowa Macy’s wprowadza na rynek własny system płatności.

Portfele elektroniczne dają klientom możliwość łatwego finalizowania transakcji, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Przyczyniają się więc do upowszechnienia tego kanału sprzedaży. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na ich tworzenie. Rzadko jednak zdarza się, żeby własny portfel elektroniczny tworzył jeden sprzedawca. Na takie posunięcie zdecydował się amerykański sklep Macy’s.

Nowy sposób płatności

Portfel elektroniczny Macy’s o nazwie My Wallet pozwoli łatwiej płacić online i na urządzeniach mobilnych. Za pośrednictwem My Wallet można płacić z użyciem dziesięciu różnych kart, m.in.: Visa, American Express, Discover, Master Card. Na koncie aplikacji automatycznie zapisywane są informacje o wszelkich programach lojalnościowych czy kuponach.

Zbierane przez klientów Macy’s gwiazdki programu lojalnościowego są automatycznie dodawane do konta użytkownika. Potem można je wykorzystać płacąc w sklepach Macy’s. Portfel sam przypomina o kończącym się terminie ich ważności, uprzedzając użytkownika z 48-godzinym wyprzedzeniem.

Wkrótce aplikacja mobilna

Portfel elektroniczny będzie stopniowo rozbudowywany o nowe funkcje. Obecnie nie obsługuje bowiem kart podarunkowych, nie występuje też w postaci aplikacji mobilnej. Użytkownicy smartfonów muszą korzystać z portfela na przeglądarce internetowej, (zalogować się na stronie i dopiero potem robić zakupy). Ponieważ Macy’s ma już własną aplikację sprzedażową, można się spodziewać, że w krótkim czasie powstanie również aplikacja My Wallet.

Portfel elektroniczny jest zabezpieczony na wypadek gdyby użytkownik zgubił telefon. Zauważa brak aktywności i automatycznie wylogowuje klienta po 30 minutach. Aby ponownie korzystać z portfela, trzeba ponownie podać hasło i login.

Macy’s wprowadza ostatnio usprawnienia i nowe funkcje związane ze sprzedażą przez internet. Oprócz portfela elektronicznego, sklep uruchomił opcję dostawy tego samego dnia. Firma rozbudowuje też sieć dystrybucji, inwestując w nowe centra logistyczne.