Amazon wprowadził nową usługę dla e-detalistów operujących na terenie Europy. Firmy działające na Starym Kontynencie mogą teraz skorzystać opcji „Login and Pay with Amazon„. Dzięki temu informacje na temat metody płatności oraz adresu dostawy są automatycznie pobierane z konta Amazon osoby kupującej.

Usługa ma za zadanie uprościć finalizacje zamówienia i przypomina logowanie do rozmaitych systemów za pomocą konta ma Facebooku czy Twitterze. Opcję mogą uruchomić wszystkie e-sklepy, niezależnie czy wystawiają produkty na platformie Amazon, czy też nie.

pay with amazon
Sklepy z takim oznaczeniem akceptują płatności w systemie Amazon

Amazon pobiera prowizję

Sklep, który korzysta z systemu Login and Pay with Amazon informacje o adresie oraz metodzie płatności automatycznie pobiera są z konta Amazon osoby kupującej. Dzięki temu klienci nie muszą nigdzie wpisywać numeru karty ani żmudnie wypełniać formularza z adresem dostawy. By transakcja została sfinalizowana wystarczy jedno kliknięcie. Usługa jest dostępna w Stanach Zjednoczonych od października 2013. Detaliści z Europy musieli więc na nią czekać blisko rok.

Oczywiście Amazon od każdej transakcji po pobiera prowizję w wysokości 1,9% wartości zamówienia plus 35 eurocentów opłaty stałej. Wyższe opłaty obowiązują w Wielkiej Brytanii gdzie prowizja wynosi 3.45% kwoty transakcji plus 20 pensów opłaty stałej. Na szczęście uruchomienie usługi, ani rezygnacja z niej nie wiąże się z żadnymi opatami.

Dwucyfrowy wzrost konwersji

Brytyjski sklep odzieżowy AllSaints juz wprowadził możliwość płatności w systemie Amazon. Wprowadzenie usługi spowodowało, że klienci oszczędzają średnio jedną minutę i 10 sekund przy procesie finalizacji zmówienia. Wprowadzenie usługi poprawiło konwersje na stronie aż o 34%.

AllSaints Amazon e-commerce
Finalizacja zamówienia w sklepie AllSaints

Współczesny konsument jest bardzo wygodny. Według badań ogłoszonych przez firmę Amazon, około 67% konsumentów porzuca swój elektroniczny koszyk przed dokonaniem zakupu. W przypadku firm z ubraniami jest to już ponad 73% kupujących. Najlepiej wypadają klienci, którzy decydują się na zakup artykułów spożywczych, tutaj zaledwie 55% kupujących porzuca swój koszyk. Spowodowane jest to przede wszystkim zbyt długim procesem złożenia finalnego zamówienia.