PayU płatności mobilne

Sprzedawcy wielokanałowi powinni udostępniać aplikacje mobilne nie tylko swoim klientom, ale też pracownikom salonów sprzedaży. W ten sposób obroty sklepu wzrosną. Jak wykorzystać aplikacje i urządzenia mobilne do wsparcia sprzedaży wielokanałowej dowiedzieć się można z raportu „5 Ways Mobile Apps Are Driving the Store of the Future” stworzonego przez firmy Microstrategy oraz Retail TouchPoints.

Klient wyposażony w smartfon ma dostęp do ogromnego zasobu wiedzy o produkcie i ofercie sklepu. Większość osób, które robi zakupy w salonach sprzedaży, spogląda jednocześnie na wyświetlacz urządzenia mobilnego. Tak jak słuszne jest udostępnianie klientom aplikacji mobilnych, które wesprą proces zakupowy, tak błędem jest niezapewnianie analogicznego wsparcia osobom, które pracują w sklepach. Z badań wynika bowiem, że dysponujący odpowiednią wiedzą pracownicy salonów sprzedaży, którzy są w stanie wyczerpująco odpowiedzieć na pytania klientów, potrafią zwiększyć obroty aż o 123%. Aplikacje mobilne, które na bieżąco informują o wynikach sprzedaży, zmianach w ofercie, sezonowych trendach czy aktualnych promocjach znacząco zwiększają efektywność pracowników w sklepach.

1. Szybsze i lepsze decyzje

Wyposażeni w smartfony i tablety dyrektorzy salonów sprzedaży mogą szybciej podejmować decyzje. Nie muszą bowiem sprawdzać danych w komputerze stacjonarnym na zapleczu. Mogą na bieżąco reagować na informacje o ruchu w sklepie, o tym, co się sprzedaje oraz o tym, jakie są stany magazynowe. Jak wynika z raportu Retail Systems Research, 38% sprzedawców uważa, że wysyłanie do kierowników bieżących powiadomień za pośrednictwem urządzeń mobilnych, przynosi wiele korzyści. Szczególnie w przypadku sklepów spożywczych, w których kadra zarządzająca ma do czynienia z produktem o krótkim terminie przydatności do spożycia.

2. Większa produktywność załogi

Aplikacja mobilna daje pracownikom salonu sprzedaży dostęp do informacji, które podnoszą efektywność ich pracy. Przedtem, aby zyskać dane o wynikach sprzedaży, pracownicy musieli logować się do sieci wewnętrznej, co spowalniało ich czas reakcji na dane o sprzedaży. Odkąd do powszechnego użytku weszły smartfony, można na bieżąco informować pracowników o priorytetowych zadaniach. Na przykład wysyłając powiadomienia o tym, które produkty trzeba najpilniej sprzedać, albo które promocje przynoszą najlepsze efekty. Innym sposobem zastosowania aplikacji mobilnych jest grywalizacja. Można wprowadzić współzawodnictwo między poszczególnymi załogami i informować na bieżąco, która z nich jest najbliżej wygranej.

3. Koszty są pod kontrolą

Jest szereg sposobów na to, aby redukować koszty strategii mobilnej. Jednym z nich jest tworzenie oprogramowania w chmurze. Obecnie można stworzyć bardzo porządne aplikacje mobilne bez konieczności ponoszenia wydatków na hardware. Ponadto, tworzenie w chmurze, pozwala stworzyć aplikację mobilną szybciej i przy zmniejszonym nakładzie sił.

Aplikacje mobilne pozwalają też zwiększyć dochód dzięki analizie danych. Koszty często biorą się stąd, że kadra zarządzająca za późno otrzymuje informacje o tym, że zaistniał jakiś problem. Bieżąca kontrola stanów magazynowych, informacje o potrzebie zatrudnienia dodatkowych osób czy o spadkach sprzedaży pozwalają reagować z wyprzedzeniem i unikać zbędnych kosztów.

4. Sprzedaż wrośnie, a towaru nie zabraknie

Oprogramowanie mobilne staje się coraz bardziej zaawansowane. Jedną z funkcji, jaki może spełniać aplikacja, jest bieżące monitorowanie stanów magazynowych, inwentarza oraz złożonych zamówień. Menedżerowie otrzymają dzięki temu informacje o tym, że któryś z produktów jest na wyczerpaniu, bądź zalega w magazynach. Można wtedy zamówić towar z odpowiednim wyprzedzeniem albo lepiej go dystrybuować np. przenosząc między salonami. Dzięki wideokomunikatorom menedżerowie mogą sprawniej komunikować się z kierownikami innych salonów sprzedaży i uzgadniać strategie promocyjne.

5. Lepsze zarządzanie, większa lojalność klienta

W warunkach ścisłej rywalizacji panujących na rynku handlu detalicznego, nie wystarczy tylko być obecnym w sieci czy na urządzeniach mobilnych. Trzeba dostarczać spersonalizowane treści i nawiązywać kontakt z klientem. 50% kupujących szuka eksperckiej porady podczas zakupów, jednak tylko 67% z nich uważa, że dostarczą im ją pracownicy sklepów.

Aplikacje mobilne można wykorzystać w technikach up-sell i cross-sell. Wyposażeni w smartrfony pracownicy, nawiązując kontakt z klientem, mają wgląd w dane o produkcie i rekomendacje. Dzięki temu mogą lepiej doradzić klientowi, a w efekcie nawiązać z nim więź i zwiększyć jego lojalność.