Wirtualna Polska w e-commerce

Grupa Wirtualna Polska przejmuje 51% udziałów w Domodi sp. z o.o., do której należą platformy Domodi.pl oraz Homebook.pl. Założyciele firmy, poprzednio związani m.in. z Ceneo, nadal będą zarządzali spółką.

Zarząd grupy Wirtualna Polska uważa, że na rynku e-commerce najważniejsze miejsca zajmować będą marketplace’y tematyczne.

Inwestycja w dwa multibrandowe, tematyczne serwisy jest dla Wirtualnej Polski kolejnym krokiem na rynku e-commerce. W 2012 roku Grupa podpisała umowę o współpracy z serwisem Nokaut, jednak do tej pory nie inwestowała bezpośrednio w serwisy e-commerce. Przejęcie startupów należących do spółki Domodi jest wyraźnym sygnałem, że WP zamierza zawalczyć o miejsce na rosnącym rynku sprzedaży internetowej.

Domodi strategia e-commerce
Marketplace modowy Domodi.pl rozpoczął działalność w 2012 roku

Wirtualna Polska stawia na twórców Ceneo

Domodi.pl to marketplace modowy, który rozpoczął działalność w 2012 r. Niedługo potem powstał  Homebook.pl, platforma która prezentuje aranżacje tyou home&living realizowane przez architektów wnętrz oraz społeczność czytelników. Oba serwisy są agregatorami, które kierują użytkowników zainteresowanych modą i stylem oraz wyposażeniem wnętrz na strony marek, sklepów i producentów z tych branż.

„Nasi nowi wspólnicy to specjaliści w e-commerce. Z dużym sukcesem wprowadzili na rynek Ceneo, które później rozwijali w strukturach Allegro. Wierzymy, że wspólnie jesteśmy w stanie zdynamizować rozwój Domodi.pl i Homebook.pl i rozbudować naszą obecność w segmencie e-commerce” – podkreśla Jacek Świderski, prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska.

Platformy tematyczne przyszłością e-commerce

Spółka Domodi współpracuje z blisko 400 partnerami, agregując niemal 400 tys. produktów fashion&beauty oraz 500 tys. home&living. Platformy Domodi.pl i Homebook.pl współpracują m.in z Zalando, BonPrix, Laredoute, Deichmann, Spartoo, Halens czy Eobuwie. Domodi.pl. Serwis dysponuje asortymentem ponad tysiąca marek, m.in. Venezia, Kazar, Wittchen, Wólczanka, Topsecret, Ecco, New Look, River Island, Dorothy Perkins, Adidas, Nike, Smyk.

Domodi.pl jest jednocześnie platformą społecznościową. Użytkownicy mogą tworzyć profile, polecać sobie nawzajem produkty i tworzyć stylizacje. Liderzy społeczności są przez serwis wyróżniani. Na głównej stronie w zakładce „Społeczność” znajdziemy profile najbardziej aktywnych użytkowników, którzy tworzą najpopularniejsze stylizacje i zestawy. Jest to społeczność skupiająca m.in. blogerki które pod profil na Domodo podpinają własne profile na Facebooku lub w innych portalach oraz podają adresy blogów.

homebook strategia e-commerce
Homebook.pl to platforma która prezentuje aranżacje z kategorii home&living

„Przyszłość należy do tematycznych marketplace’ów z doskonale skatalogowaną ofertą, najkorzystniejszymi cenami oraz kadrą ekspertów doradzających w zakresie trendów” – mówi Michał Brański, wiceprezes ds. strategii w Grupie Wirtualna Polska.