Forbis Group: projektant vs. inwestor, czyli jak połączyć dwie różne wizje w jednym wnętrzu

Kawiarnia Coffe Corner wykonana przez Forbis Group

Kawiarnia Coffe Corner wykonana przez Forbis Group

Projektant musi dostosować do budżetu i wszelkich innych ograniczeń śmiałe wizje inwestora w kompromisowy sposób. Grupa Forbis radzi, jak wprowadzić w życie pomysł łącząc przy tym profesjonalizm z oczekiwaniami inwestora.

Podczas realizacji projektu podstawą relacji między inwestorem a projektantem jest przygotowanie briefu.

– Zawarte w nim informacje są dla nas niezbędne, aby stworzyć propozycję odpowiadającą wizji, potrzebom oraz oczekiwaniom inwestora – mówi Marcin Powierza dyrektor zarządzający Forbis Group.

Następnym kluczowym momentem jest sporządzenie i wdrożenie projektu. To na tym etapie ścierają się uwagi i propozycje z obu stron. – Dzięki uzyskanym odpowiedziom weryfikujemy oczekiwania inwestora, co daje nam wiedzę i narzędzia do stworzenia nowego projektu – podkreśla Marcin Powierza.

Po rozpoczęciu realizacji wielokrotnie zdarza się, że wstępne ustalenia i preliminarze finansowe nie wytrzymują zderzenia z rzeczywistością. Konieczna jest wówczas modyfikacja budżetu, gdyż to najczęściej w tej kwestii potrzebny jest kompromis. Trzeba w takich sytuacjach obniżyć koszty w obszarach, w których jest to możliwe bez strat dla projektu, przeznaczając zyskane pieniądze na elementy niezbędne.

Forbis Group: aranżacja salonu Armani Jeans

Forbis Group: aranżacja salonu Armani Jeans

– W salonach największe koszty generuje wyposażenie – meble. Zwykle oszczędności poszukujemy wśród materiałów wykończeniowych i rozwiązań technologicznych. W tym zakresie oraz w sferze funkcjonalności i ergonomii wnętrza niedoświadczonym inwestorom służymy wiedzą i radą, a to także za sprawą własnej fabryki mebli. Dzięki linii produkcyjnej, możemy dostarczać profesjonalnych porad w kwestii doboru materiałów mebli, ich wytrzymałości, koloru i finalnie dostarczyć gotowy produkt inwestorowi – wyjaśnia Marcin Powierza.

Trzymając się tych wskazówek, można doprowadzić realizację do końca bez zbędnych konfliktów i nieporozumień, za to z satysfakcjonującym dla obu stron projektu efektem końcowym.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016