SCF 2014: 88 tys. mkw. powierzchni do wynajęcia na dworcach PKP

PKP

– PKP SA dysponuje 279 dworcami o potencjale komercyjnym, w których do wynajęcia pozostało 88 tys. mkw., z czego ok. 4,5 tys. mkw. na dworcach strategicznych. Użytkownicy dworca to przede wszystkim osoby pojawiające się przy okazji podróży pociągiem, spędzające na dworcu średnio 45 minut. Około 70 proc. użytkowników większych dworców korzysta z oferty usługowo-handlowej. Dokonują oni tak zwanych zakupów impulsowych. Trzy czwarte podróżnych to osoby w wieku poniżej 35 lat – mówił podczas prezentacji na Shopping Center Forum 2014 Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP SA.

Według przedstawicieli spółki, o dużym potencjale tego typu obiektów świadczą przede wszystkim lokalizacja w centrach największych polskich miast, umiejscowienie w strefach wzmożonego ruchu pieszych i wkomponowanie dworców w układ komunikacyjny miasta.

– Warszawa Centralna może się pochwalić nowymi lokalami sieci McDonald’s, Wars, Apteka dbam o zdrowie, 1Minute, A.Blikle oraz Empik. Z kolei Warszawa Wschodnia pozyskała Biedronkę – dodał Jarosław Bator.

Gdynia Główna posiada w swojej ofercie od niedawna McDonald’s, Rossmann, Vigrin, Relay czy ToysBox. Nowi najemcy pojawili się też we Wrocławiu Głównym – KFC, Starbucks, Empik, Dr Zdrowie, McDonald’s. Poznań Główny pozyskał Starbucks oraz sieć Rossmann. W Katowicach otwarto Carrefour Experss, a w Krakowie Głównym otwarto m.in. lokale sieci – Biedronka, Super-Pharm, Grycan, ToysBox, Matras.

– PKP SA dysponuje 279 dworcami o potencjale komercyjnym, w których do wynajęcia pozostało 88 tys. mkw., z czego ok. 4,5 tys. mkw. na dworcach strategicznych. Użytkownicy dworca to przede wszystkim osoby pojawiające się przy okazji podróży pociągiem, spędzające na dworcu średnio 45 minut. Około 70 proc. użytkowników większych dworców korzysta z oferty usługowo-handlowej. Dokonują oni tak zwanych zakupów impulsowych. Trzy czwarte podróżnych to osoby w wieku poniżej 35 lat – stwierdził dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP SA.

Podział powierzchni na dworcach PKP ze względu na branże wygląda następująco – 47 proc. gastronomia i art. spożywcze, 17 proc. zdrowie i uroda, 13 proc. usługi, 10 proc. prasa i książki, 8 proc. artykuły dla dzieci i 5 proc. moda i akcesoria.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016