Zara
Zara

Grupa odzieżowa Inditex w pierwszym półroczu 2014 zanotowała wzrost sprzedaży o 11 proc. w walutach lokalnych. Biorąc pod uwagę wahania kursów walut, sprzedaż netto firmy wzrosła o 6 proc. i wyniosła prawie 8,1 mld euro. W tym czasie zysk netto Grupy wyniósł 928 milionów euro.

Jak informuje firma w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, nastąpił wzrost sprzedaży like-for-like o 4,5 proc. Grupa otworzyła też 40 sklepów na różnych rynkach w pierwszej połowie br., zwiększając tym samym ich ogólną liczbę do 6460 salonów wszystkich swoich marek na 88 rynkach.

W tym czasie firma rozwijała także prężnie swoją sprzedaż online, co też przyczyniło się do wzrostów sprzedaży. Zara niedawno uruchomiła internetową platformę handlową w Meksyku. Inditex poinformował, że wkrótce na tym rynku zostaną otwarte inne sklepy online pozostałych brandów. Zara przygotowuje się obecnie do rozpoczęcia sprzedaży online w Korei Południowej. Jego otwarcie nastąpi w najbliższych dniach. Między 1 sierpnia a 12 września 2014 sprzedaż online wzrosła łącznie o 10 proc.

Firma w posumowaniu najważniejszych otwarć uwzględniła jeden z polskich salonów – flagowy sklep marki Zara, który został otwarty w Krakowie. Powierzchnia sprzedażowa nowego salonu wynosi 1,5 tys. mkw., a poszczególne działy rozmieszczone są na pięciu piętrach. Salon znajduje się w centrum miasta, w kamienicy przy Rynku Głównym, w pobliżu głównych ulic handlowych. O polskim salonie Grupa wspomina w zestawieniu flagowych sklepów otwartych m.in. w Hong Kongu, Miami czy Zurychu.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma stworzyła ponad 8 tys. nowych miejsc pracy, w tym 1200 tylko w Hiszpanii.